خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: ستاد استقبال از زائران اربعین حسینی با اتخاذ تمهیدهای ویژه و رفع مشکلات سال های گذشته، بستر مناسب جهت رضایتمندی زائران را فراهم کند.
کد خبر: ۸۷۲۱۵۰۵
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱
ستاد اربعین حسینی بستر مناسب جهت رضایتمندی زائران را فراهم کند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، یونس عالی پور در جلسه سیاستگزاری و برنامه ریزی اربعین حسینی، گفت: کمیته های ستاد اربعین حسینی باید در چند ماه باقی مانده، دستورالعمل های وزارت کشور در راستای ایجاد نظم و انظباط در اعزام و استقبال از زائران را به نحو مطلوبی عملیاتی کنند.

وی اضافه کرد: این ستاد باید با برنامه ریزی دقیق، دل نگرانی های موجود در بحث های فرهنگی و امنیتی را مرتفع کند تا امسال شاهد نتیجه های مطلوبی در این زمینه باشیم.

وی تاکید کرد: بحث های امنیتی و انتظامی باید توسط تمام کمیته ها در همه مراحل ثبت نام و اعزام زائران لحاظ شود و بی توجهی در این خصوص مورد قبول نیست.

عالی پور بیان کرد: با توجه به این که استان قم در مسیر رفت و برگشت زائران چندین استان قرار گرفته است، کمیته حمل و نقل و ترافیک باید عملکردی مشابه نیمه شعبان داشته باشد و از استان های همجوار در این زمینه درخواست کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی با استان های همجوار موجب ایجاد ترافیکی روان تر و امنیت زائران می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته با وجود تمام اقدام های صورت گرفته، در روزهای آخر منتهی به اربعین حسینی به دلیل ورود خیل عظیم زائران کنترل مرزها از دست متولیان خارج و موجب نارضایتی مردم شد.

عالی پور با اشاره به اینکه ملاک عمل ستاد اربعین، دستورالعمل های وزارت کشور است، ابراز امیدواری کرد: متولیان امر به این نتیجه برسند که برای راهپیمایی معنوی اربعین حسینی داشتن ویزا را از شرایط اعزام به کشور عراق، حذف و زائران با گذرنامه تردد کنند.

وی اضافه کرد: برای تقویت فرهنگ تشیع باید به همین سمت پیش رفت تا رفت و آمد زائران با مشکلات و مانع تراشی روبرو نشود.

وی هم چنین گفت: کمیته های ستاد تسهیلات زائران باید برای سهولت زائران سامانه های جداگانه ای برای اعزام داوطلبان خدمت به زائران و جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی در نظر بگیرد.

معاون استاندار قم بیان کرد: امسال سیاستی در پیش گرفته شده تا از ظرفیت تمام دستگاه های داوطلب در امر خدمات دهی به زائران به نحو خوب و مناسبی استفاده شود.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی رسانه ها در خصوص بحث های مختلف اربعین حسینی، گفت: رسانه ها نسبت به برنامه ریزی برای تبلیغ و ترویج مسائل مرتبط با اعزام زائران و موکب ها به عراق اقدام کنند.

در این جلسه نمایندگان دستگاه های مختلف به ارائه نظرها و عملکرد خود پرداختند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها