امام جمعه موقت اراک

موازی کاری آفت فعاليت های فرهنگی است

امام جمعه موقت اراک گفت: جلوگيری ازموازی‌کاری و منسجم بودن فعاليت‌های فرهنگی از سوی دستگاه‌های متولی باعث ارتقای فرهنگ و رفع مشکلات موجود در این حوزه می‌شود.
کد خبر: ۸۷۲۱۶۰۳
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی‌پور ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی کلانشهر اراک که در سالن جلسات فرمانداری این شهر برگزار شد با اشاره به لزوم بررسی مشکلات و معضلات فرهنگی در سطح شهرستان اراک گفت: ساماندهی به برنامه‌های فرهنگی شهرستان اراک و جلوگیری از موازی کاری به عنوان مسئله مهم در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان بایستی با جدیت پیگیری شود.

وی افزود: مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی در برش شهرستانی لازم الاجرا است اما، مسائل شهرستان نیز باید با جدیت در سایه نگاه کارشناسی دنبال شود اینگونه نباشد که تصور شود مصوبات شورای استان کفایت می‌کند.

رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: فرهنگ مقوله‌ای مهم است که در کیفیت اقدامات توسعه محور سایر بخش‌ها اثرگذاری مستقیم دارد بنابراین شورای فرهنگ عمومی شهرستان و تصمیمات آن از اهمیت خاصی برخوردار است و مدیران دستگاه های اجرایی باید با حضور خود و کارشناسان خبره بر غنای تصمیمات بیفزایند.

حجت‌الاسلام حسینی‌پور با اشاره به  غیبت برخی از اعضای شورای فرهنگ عمومی گفت: متاسفانه تعداد جلساتی که برگزار می‌شود بسیار بوده که از پراکندگی هم برخوردار هستند و با توجه به حضور مدیر دستگاه عضو بایستی برنامه یکساله شورای فرهنگ مشخص و مدیران برای حضور در جلسات اهم و غیراهم را مد نظر قرار دهند.

وی افزود: مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید اجرای فرایض و احکام قرآنی را در دستور کار خود قرار دهند و با تولید برنامه‌های فرهنگی در این راستا گام بردارند و از ااهداف این نظام و آرمان‌های امام راحل و شهدا صیانت کنند.

امام جمعه موقت اراک در پایان با تشکیل کمیته‌ای در ذیل شورا موافقت کرد و گفت: کمیته‌ای در ذیل شورا تشکیل شود و در مدت یک هفته مسائل و معضلات فرهنگی شهرستان را رصد و گزارشات کارشناسانه خود را ارائه دهد تا بتوانیم تصمیمات درخور توجه را اتخاذ و عملیاتی سازیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار