خبرهای داغ:

رویکرد مقاوم در برابر حملات سایبری در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد

معاون فرماندار کنگاور یکی از مهم‌ترین تهدیدات پدافند غیرعامل را فضای سایبری دانست و گفت: ایجاد زیرساخت های مناسب در فضای سایبری دستگاه های اجرایی شهرستان ضروری است.
کد خبر: ۸۷۲۱۶۶۹
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کنگاور، حجت اله امیری در جلسه پدافند غیر عامل که صبح امروز در فرماندری کنگاور برگزار شد،با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی پدافند غیرعامل پایش تهدیدها و تهیه راهکارهای مناسب مقابله با انواع تهدیدات است، یادآور شد: با توجه به ضرورت‌های انکارناپذیر باید به نهادینه کردن آموزش‌های همگانی روی آوریم و بخش اعظم وظایف ما متوجه آحاد مردم و آشنا کردن جامعه با مؤلفه‌های تغییر تهدیدات دشمن و همراه کردن بخش خصوصی است.

 

 

وی توجه به زیرساخت های عمرانی و مهندسی اجرایی پروژه ها را بسیار ضروری دانست و گفت: سازه های حساس و حیاتی باید طوری طراحی شود که با رعایت فاصله مناسب از هم ،در صورت بروز هرگونه تهدید خطر از بین رفتن کامل وجود نداشته باشد و بخش های مختلف در کمک رسانی به قسمت های از بین رفته در سلامت محفوظ باشند.

 

امیری با تاکید بر دو موضع در مساله پدافند غیر عامل گفت: موضع آب آشامیدنی و تهدیدات سایبری این روزها پر رنگ تر از دیگر مباحث است لذا داشتن رویکرد های جدید و به روز لازمه سلامت ماندن و حفظ امنیت و حیات جامعه است.

 

وی با تاکید بر توجه به مصرف آب در بخش کشاورزی گفت: بیش از 85 درصد از آب آشامیدنی در بخش کشاورزی مصرف میشود و با توجه به سنتی بود بخش زیادی از مزارع ،هدر رفتن آب شایع و فراوان است.

 

امیری ادامه داد: نبود آب می تواند بزرگترین ضربه را وارد کند و تقریبا هیچ چیز جایگزین آن نخواهد شد،لذا در حالی که آب کافی وجود دارد باید طوری مصرف شود که در روزگار ضرورت توانایی حل مشکل وجود داشته باشد.

 

معاون فرماندار کنگاور گفت: آموزش های مناسب در زمینه سایبری و فضای مجازی لازمه حضور در این عرصه و استفاده از آن است،لذا نهاد هایی که مستقیم با اینترنت در ارتباط هستند،باید پیشگیری لازم در این زمینه انجام شود.
ارسال نظرات