شورای مديريت بحران شهرستان تفت با حضور مديركل مديريت بحران استان يزد، فرماندار تفت، معاون فرماندار و جمعي از مسئولان و كارشناسان مرتبط در محل فرمانداری تفت برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۲۱۶۸۳
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از تفت، "محمود زارع رشكوييه" در ابتدای اين نشست با قدردانی از تلاشها و پيگيری های مديريت بحران استان يزد گفت: خشكسالي‌های پی در پی و كاهش شديد بارندگی ها در سال آبی جاری، مشكلات عديده ای را برای بخشهای مختلف شهرستان تفت ايجاد كرده و مسئله آب را به چالش اول پيش روی مديريت شهرستان بدل نموده كه نيازمند چاره انديشي عميق است.

فرماندار تفت مقابله سودمند با اين بحران را نيازمند يك عزم جدي و كار كارشناسي قوي دانست و اظهار داشت: خشكسالي هاي اخير، كشاورزي شهرستان تفت كه به عنوان ريه‌هاي تنفسي استان يزد محسوب مي‌شود را در معرض تهديد قرار داده است و از آنجا كه بخش عمده اي از مردم شهرستان به كشاورزي مشغول هستند اين مسئله بايد به هر نحو ممكن مديريت و كنترل شود.

وي بر انجام كار مستندسازي قوي و اطلاع رساني از وضعيت كنوني آب شهرستان به دستگاههاي متولي كشور را يادآور شد و افزود: لازم است راهكارهاي عملي و درست را براي حل مشكل آب، در برنامه‌ريزي هاي كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت تدوين و عملياتي كرد تا بحران خشكسالي به درستي مديريت و جبران شود.

فرماندار تفت مديرت و عزم جهادي را لازمه مقابله موثر با بحران خشكسالي عنوان كرد و گفت: صرفه‌جويي در مصرف آب، توسعه شبكه آبياري نوين، توجه به تامين آب مطمئن و پايدار و لايروبي و احياي قنوات از جمله مسائلي است كه بايد براي مقابله با بحران خشكسالي مدنظر قرار گيرد.

خشكسالي بيشترين دغدغهمديريت بحران استان يزد است 

مدير كل مديريت بحران استان يزد نيز در اين نشست با قدرداني از پيگيري هاي فرماندار تفت گفت: خشكسالي بيشترين دغدغه مديريت بحران استان است تا تامين آب شرب و آشاميدني مردم عزيز روستايي با كمترين مخاطره همراه باشد.

"هادي هادي نسب" با بيان اين كه شهرستان تفت با توجه به گستردگي روستايي از اولويت هاي مديريت بحران استان براي تامين آب روستايي است اظهار داشت: لازم است همه برنامه‌ها و تمهيدات لازم در اين رابطه انديشيده شود و اقدامات لازم و عاجل در اين خصوص به عمل آيد.

وي بر اهميت مستندسازي و اطلاع رساني موثر و گسترده از وضعيت دشوار بحران خشكسالي در استان يزد تاكيد كرد و گفت: يزد، اولين استان خشكسال كشور، با كمترين ميزان بارش ها در سال آبي جاري است كه براي تامين آب مورد نياز خود نيازمند توجه و عنايت ويژه است.

هادی نسب در بخش ديگري از سخنانش با بيان اين كه مباحث آموزشي بايد در حوزه هاي مديريت بحران و مقابله و پيشگيري با آن مدنظر قرار گيرد گفت: ارائه آموزشهاي موثر و كارآمد در كاهش خسارتهاي جاني و مالي ناشي از بحران‌هاي گوناگون بسيار موثر است لذا اداره كل مديريت بحران استان يزد توجه به حوزه آموزش را در اولويت هاي كاري خود قرار داده است.

در ادامه اين نشست اعضاء به بيان ديدگاهها و نكته‌ نظرات خود پرداختند و تصميمات لازم اتخاذ شد.

يادآور مي‌شود مديركل مديريت بحران استان يزد در سفر خود به شهرستان تفت از وضعيت و روند آبرسانی سيار به مناطق روستایی شهرستان بازديد و در جريان نيازها و مشكلات در اين رابطه قرار گرفت.

ارسال نظرات