خبرهای داغ:
محمود مدنیان محمدی افزود: با هماهنگی اداره میراث فرهنگی و ناحیه مقامت بسیج سپاه، تعدادی از نیروهای بسیج سازندگی عملیات نظافت و پاکسازی یادگاری های نوشته شده بر بدنه بازار تاریخی این شهر را آغاز کردند. وی اضافه کرد: این عملیات تا چند روز آینده نیز ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۷۲۱۷۷۴
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
محمود مدنیان محمدی افزود: با هماهنگی اداره میراث فرهنگی و ناحیه مقامت بسیج سپاه، تعدادی از نیروهای بسیج سازندگی عملیات نظافت و پاکسازی یادگاری های نوشته شده بر بدنه بازار تاریخی این شهر را آغاز کردند.

وی اضافه کرد: این عملیات تا چند روز آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی گفت: با توجه به تلاش اداره میراث فرهنگی در زمینه مرمت و احیاء بازار تاریخی نایین، یکی از موارد مهم، زیباسازی منظر و بدنه این بازار است که امید است با فرهنگ سازی و حمایت مردم، از این پس شاهد چنین ناهنجاری هایی در بازار تاریخی نایین نباشیم.

مدنیان با اشاره به اینکه اکثر گردشگران از سمت نارین قلعه و مسجد خواجه وارد بازار نایین می شوند، گفت: میراث فرهنگی چندی پیش اقدام به پاک کردن نوشته های ذغالی حک شده بر روی دیوارهای این بازار کرد اما پس از چندی افرادی دوباره اقدام به این امر ناپسند کردند.

مدنیان افزود: بازار ۷۰۰ ساله نایین یکی از قدیمی ترین بازارهای تاریخی ایران با خصوصیت های منحصر به فرد است که در سال ۱۳۵۶ به شماره ۱۵۶۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

نایین از لحاظ جاذبه های تاریخی و طبیعی جزو برترین شهرهای ایران است بگونه ای که دارای بیش از یکهزار و ۲۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده و ۸۷ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و نیز صدها جاذبه طبیعی و گردشگری از کوهستان تا کویر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها