خبرهای داغ:
شهردار اصفهان در دیدار با رئیس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي:

حضور مردم در مراسم‌های مذهبی امنیت اجتماعی شهر را بالا می‌برد/افزایش همبستگی مردم در سایه محله‌محوری

شهردار اصفهان گفت: افزایش همبستگی مردم در محلات باعث افزایش سرمايه و امنيت اجتماعي، وفاق و انسجام مردمی شده که در نهایت امنیت ملی را تقویت کرده و بالا می‌برد.
کد خبر: ۸۷۲۱۸۵۴
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌اي شهرداری اصفهان، مهدي جمالی‌نژاد به مناسبت 12 مرداد سالروز تاسيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در ديدار با رئيس و اعضاي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان اصفهان ضمن تبريك اين روز اظهار كرد: بايد طعم شيرين جشن‌ها، مناسبت‌ها و ‌اعياد را مانند اوايل انقلاب به مردم بچشانيم تا بتوانيم حضور آنها را در صحنه‌هاي مختلف شاهد باشيم.
وي با اشاره به طرح سه‌شنبه‌هاي بدون خودرو، تصريح كرد: قصد داریم اصفهان را به دوران گذشته كه مردم از دوچرخه استفاده مي‌كردند، بازگردانيم، در قديم وسيله نقليه اصلي مردم دوچرخه بود اما جوانان امروز رغبتي به استفاده از اين وسيله نقليه بسيار خوب ندارند.
شهردار اصفهان ادامه داد: جشن‌های اصفهان نیازمند آسيب‌شناسي است چرا که مشارکت مردم در برخي از مناسبت‌ها کمتر و در برخی همچون نيمه شعبان يا ايام محرم بیشتر است.
وي با بیان اینکه محله‌محوری موجبات همبستگی مردم را در شهر فراهم می‌آورد، اضافه كرد: همراهی و همدلی مردم در محلات میزان آسیب‌های اجتماعی را به حداقل می‌رساند.
جمالی‌نژاد تأکید کرد: افزایش همبستگی مردم در محلات باعث افزایش سرمايه و امنيت اجتماعي، وفاق و انسجام مردمی شده که در نهایت امنیت ملی را تقویت کرده و بالا می‌برد.
وی یکی از رویکردهای اصلی فرهنگی این نهاد را فعالیت محور خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: کاهش تصدی‌گری نهادها باعث افزایش حضور مردم در مراسمات انقلابی می‌شود.
شهردار اصفهان با طرح اين سؤال كه ما هر هفته در اصفهان در حال افتتاح چه نوع پروژه‌هایی هستیم، تأکید کرد: آيا ساخت مکان‌هایی مانند فرهنگسرا، ورزشگاه، مسجد و زورخانه وظيفه شهرداري است؟ چرا بايد اين اتفاق رخ دهد؟ اين اتفاق به دليل کاهش مطالبه‌گری ما از دستگاه‌های مربوطه رخ داده و باعث انتقال اعتبارات به اماکن دیگر شده و افزایش نگرانی‌ها شده است.
وی شهرداری را امانت‌دار پول و سرمایه مردم دانست و خاطرنشان كرد: بودجه دستگاه‌های دیگر باید متناسب با نیازهای مردم هزینه شود و حس مطالبه‌گری از شهرداری به دستگاه‌های دیگر نیز تسری یابد.
شهردار اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت استفاده از ظرفیت فضاهای مجازی اشاره و اظهار کرد: بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین باعث افزایش تأثیرگذاری بیشتر بر مردم  خواهد شد.
وی با بيان اينكه شهرداري در تمام مناسبت‌های مذهبي همراه با مردم است، اضافه كرد: حجم زیادی از برنامه‌هایی که در هفته نکوداشت برگزار شد به برنامه‌های مذهبی اختصاص داشت و تنها بخشی از برنامه‌ها مضمون‌های دیگری همچون حضور خوانندگان اختصاص داشت.
جمالی‌نژاد تصریح کرد: مردم شهر از شهردارشان مطالبات گوناگونی دارند و ما باید به نیازها و مطالبات مردم پاسخ‌های منطقی بدهیم.
وی با اشاره به اینکه شهرداری به هیچ نهاد و یا جناحی وابسته نیست، خاطرنشان کرد: شهردار اصفهان حمایت‌های همه‌جانبه خود را از نهادهای مذهبی در شهر اعلام کرده و این نهادها را در برگزاری مناسبت‌های مذهبی تنها نمی‌گذارد.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار