خبرهای داغ:
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی قم گفت: سال گذشته توانستیم مجوز راه‌‌اندازی گروه سلامت بارداری و گروه پژوهشی سلول‌های مزانشیمال را دریافت کرده و به تحقیقات گسترده در این زمینه‌ها بپردازیم.
کد خبر: ۸۷۲۱۹۱۱
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
گروه سلامت بارداری در قم راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سیدرضا طباطبایی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، با اشاره به حوزه‌ فعالیت جهاد دانشگاهی قم اظهار داشت: جهاد دانشگاهی قم در سه زمینه فناوری اطلاعات، مرکز تخصصی درمان ناباروری و معماری فعالیت داشته و در سال‌های گذشته نیز در زمینه درمان ناباروری پیشرفت چشمگیری داشته است به گونه‌ای که 40 درصد از مراجعه کنندگان به مراکز درمانی تخصصی ناباروری از خارج استان هستند.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی موفق به تولید نخسیتن نرم‌افزار سیستم اتوماسیون جامع معروف به درمان ناباروری شده است گفت: تولید این نرم‌افزار نقطه عطفی در زمینه درمان ناباروری است که تاکنون به استان‌های مرکزی و آذربایجان شرقی ارائه شده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک استان قم به قطب درمان ناباروری تبدیل شده و بیماران را به‌ شیوه‌ای جدید و بومی معالجه می‌کند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: میزان مراجعه کنندگان به مراکز تخصصی درمان ناباروری قم سالانه 35 هزار نفر است که سه درصد این میزان به بیماران خارجی تعلق دارد.

وی هزینه درمان ناباروری در جهان را مورد اشاره قرار داد و گفت: هزینه‌ درمان ناباروری در کشورهای اروپایی و آمریکایی چندین برابر ایران بوده حال آن که از لحاظ سطح کیفی با هم برابراست.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه میزان ناباروری در ایران بیشتر از متوسط جهانی است تصریح کرد: براساس آمار تهیه‌شده در سه سال گذشته و از میان 17 هزار زوج، نرخ ناباروری 20.2 درصد گزارش شده که پنج درصد از متوسط جهانی بیشتر است.

وی با اشاره به علل افزایش ناباروری افزود: افزایش سن ازدواج، افزایش آلودگی، تغییرات سبک زندگی و قرارگرفتن در معرض انواع علف‌کش‌ها و سموم گیاهی سبب افزایش میزان ناباروری در ایران شده است.

طباطبایی خواستار توجه بیشتر زوجین به مسئله فرزندآوری شد و گفت: زوجین با مراجعه به موقع به آزمایشگاه و تشخیص طبی سنجش قدرت باروری می‌توانند از افزایش احتمالی ناباروری جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه تبدیل فعالیت‌های پزشکی به پژوهشکده در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد عنوان کرد: سال گذشته توانستیم مجوز راه‌‌اندازی گروه سلامت بارداری و گروه پژوهشی سلول‌های مزانشیمال را دریافت کرده و به تحقیقات گسترده در این زمینه‌ها بپردازیم.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه سلول‌های بنیادی افزود: ارائه مقالات معتبر علمی، راه‌اندازی بانک خون بندناف و تبدیل سلول‌های بنیادی مشتمل بر بافت چربی به سلول‌های غضروف در مرحله آزمایشگاهی و حیوانی از جمله اقدامات صورت‌ گرفته در زمینه سلول‌های بنیادی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها