خبرهای داغ:
فرماندار شهرستان البرز گفت: باید محلات را مسجد محور کنیم و مساجد محور بسیاری از فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و غیره شود.
کد خبر: ۸۷۲۱۹۲۵
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، رضا عسگری فرماندار شهرستان البرز در نشست با مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین بیان کرد: اعتقاد داریم فضایی که امروز جامعه ما دارد در بحث آسیب های اجتماعی، دغدغه جدی نظام است و رهبری نیز مأموریت هایی را برای همه دستگاه ها تعریف کردند.

وی ادامه داد: ما باید از ظرفیت ها برای کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کنیم و با وجود اینکه دستگاه های متولی بسیاری در حوزه دین و فرهنگ فعالیت دارند ولی هماهنگی لازم وجود ندارد و اگر در خصوص این دغدغه طی سه تا چهار دهه گذشته خوب کار شده بود وضعیت اینگونه نبود.

فرماندار شهرستان البرز اضافه کرد: اگر هم تا به امروز با وجود همه آسیب هایی که در حوزه اجتماعی وجود دارد، همچنان اصالت خود را حفظ کردیم به این دلیل است که سرمایه اولیه ما غنی است و این سرمایه این انقلاب، هشت سال دفاع مقدس، رهبری و شهدا هستند.

وی عنوان کرد: برخی آسیب ها بسیار نگران کننده است و باید کار ویژه در خصوص آنها شود و با این رویکر معتقد هستیم باید تلاش کرده و از همه سرمایه های اجتماعی برای داشتن مشارکت و رفع مشکلات استفاده کنیم و در حوزه های محلی آنچه مورد تأکید بوده این است بتوانیم از مساجد به عنوان پایگاه ساماندهی فعالیت های اجتماعی حداکثر بهره را داشته باشیم البته امکانات خوبی در مساجد وجود دارد و از همین رو باید برنامه ریزی داشته باشیم.

عسگری توضیح داد: باید محلات را مسجد محور کنیم و مساجد محور بسیاری از فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و غیره شود و با این رویکرد، تصمیمی را در شورای آموزش و پرورش گرفتیم که کانون های مساجد می توانند نقش بسیاری در این حوزه داشته باشیم و بر این اساس می توان در هر محله فضای مدارس را در روزهای تعطیل به بحث فعالیت های ورزشی اختصاص داد و فعالان مسجدی از آن استفاده کنند.

وی گفت: هر مسجدی که کانون دارد و اگر کانون ندارد پایگاه بسیج آن با هماهنگی آموزش و پرورش و شهرداری، از فضای مدارس محله برای فعالیت ورزشی مسجدی ها استفاده کند و این امر الگوی خوبی برای استان است.

فرماندار شهرستان البرز تصریح کرد: تقاضا داریم جاهایی که نیاز داریم کانون فرهنگی هنری راه اندازی شود به ویژه در مساجدی که امام جماعت و یا پایگاه قوی ندارند و اینگونه نباشد یک جا تجمیع کارهای فرهنگی را داشته و یک مسجد سوت و کور باشد و فقط نماز جماعت در آن برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین خواهشمندیم در شهرستان توزیع امکانات و اعتبارات در مسیری قرار گیرد که جاهایی که خلا هست و نیاز وجود دارد فعالیت کانون ها را داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها