خبرهای داغ:
21 مردادماه صورت می‌گیرد

رقابت نمایندگان قم در دوومیدانی آزاد معلولین کشور

دوومیدانی‌کاران معلول استان قم در تلاش برای کسب عناوین برتر مسابقات آزاد دوومیدانی‌ معلولین کشورمان با حریفان خود به رقابت می‌پردازند.
کد خبر: ۸۷۲۱۹۳۰
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
رقابت نمایندگان قم در دوومیدانی آزاد معلولین کشور
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، بعد از افتخارآفرینی دو و میدانی‌کاران معلول استان قم در مسابقات قهرمانی لیگ جانبازان و معلولین کشور در تیر ماه سال جاری، اکنون انجمن دو و میدانی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین برگزاری مسابقات آزاد این رشته بین مدعیان از سراسر کشور برنامه‌ریزی کرده است.

رقابت‌های آزاد دو و میدانی جانبازان و معلولین ایران روز بیست و یکم مرداد ماه برگزار می‌شود و با توجه به اینکه مسابقات آزاد اعلام شده، دیگر سهمیه‌ای برای هیات‌های استانی در نظر گرفته نشده و امکان حضور در این رقابت‌ها برای تمامی معلولین دو و میدانی‌کار وجود دارد.

این در حالی است که در رشته دو و میدانی جانبازان و معلولین هر ساله مسابقات قهرمانی کشور و لیگ باشگاه‌ها برگزار می‌شود اما به دلیل هزینه بالای مسابقات باشگاهی و همچنین سهمیه مشخصی که برای قهرمانی کشور پیش‌بینی شده، این امکان وجود دارد که تعدادی از ورزشکاران امکان حضور در چنین میادینی را نداشته باشند.

بر همین اساس انجمن دو و میدانی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین کشورمان تصمیم گرفته تا مسابقات آزاد قهرمانی کشور را در این رشته برنامه‌ریزی و برگزار کند و از این طریق تمام ورزشکاران علاقمند و مستعد از سراسر کشور شرایط حضور در مسابقات را به دست بیاورند.

بدین‌ترتیب مسابقات آزاد دو و میدانی معلولین کشور در هر دو بخش آقایان و بانوان و با حضور دو و میدانی‌کاران معلول تمام رده‌های سنی برگزار می‌شود و تا کنون بیش از 70 دو و میدانی‌کار در مواد و کلاس‌های مختلف پزشکی برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

انجمن دو و میدانی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین قصد دارد در این این مسابقات دو و میدانی‌کاران شرکت کننده از تمامی استان‌ها را مورد ارزیابی قرار داده و و با توجه در پیش بودن مسابقات جهانی سال 2017 برترین‌ها را برای حضور در اردوی تیم‌‌های ملی مردان و بانوان ایران انتخاب کند.

این در حالی است که رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی معلولین جهان در سال آینده میلادی، تیر ماه 1396 به میزبانی کشور انگلیس در شهر لندن برگزار می‌شود و هر دو و میدانی‌کاری که بتواند از زمان مسابقات آزاد امسال به رکوردی معادل نفر پنجم جهان دست پیدا کند، زیر پوشش حمایتی انجمن دو و میدانی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین کشورمان برای اعزام به این رقابت‌ها قرار خواهد گرفت.

رقابت‌های آزاد دو و میدانی قهرمانی جانبازان و معلولین کشور روز پنجشنبه بیست و یکم مرداد ماه با حضور ورزشکارانی از استان‌های مختلف ایران به میزبانی پیست دو و میدانی مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران برگزار خواهد شد و نمایندگان قم بعد از کسب 17 مدال از هر دو بخش آقایان و بانوان مسابقات لیگ دو و میدانی جانبازان و معلولین ایران در تیرماه سال جاری، به این رقابت‌ها اعزام می‌شوند.
ارسال نظرات