مسئول بسیج سازندگی سپاه مشگین‌شهر :

اعزام 8 هزار بسیجی مشگین شهری به اردوهای جهادی

در سال جاری بیش از هشت هزار نفر از بسیجیان این شهرستان به صورت داوطلبانه با حضور در کاروان اردوهای جهادی به مناطق محروم شهرستان مشگین‌شهر اعزام شدند.
کد خبر: ۸۷۲۱۹۳۶
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، مسئول بسیج سازندگی سپاه مشگین‌شهر در بازدید از گروه‌های جهادی شهرستان گفت: در ماه‌ها و سال‌های گذشته برخی از مناطق محروم و دور افتاده شهرستان که از برخی خدمات عمومی محروم هستند شناسایی و با اعزام کاروان‌های اردوی جهادی این محل‌ها جهت استفاده عموم مردم بازسازی و اصلاح می‌شوند.

سرگرد پاسدار یوسف محمدیان تصریح کرد: در سال جاری بیش از هشت هزار نفر روز از از بسیجیان این شهرستان به صورت داوطلبانه با حضور در کاروان اردوهای جهادی به مناطق محروم شهرستان مشگین‌شهر اعزام شدند.

وی ادامه داد: در سال جاری گروه‌های جهادی با حضور در مناطق محروم نسبت به اجرای پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه، احداث و تعمیر وضوخانه، انجام خدمات بهداشتی، امورات کشاورزی و موارد فرهنگی و اشتغال زایی و ... اقدام کردند.

محمدیان مهترین هدف اردوهای جهادی را شناسایی و رفع محرومیت در مناطق دور افتاده شهرستان عنوان کرد و گفت: برخی از کارهای عمومی مناطق محروم به دست گروه‌های جهادی انجام می‌گیرد و برخی دیگر نیز با انتقال به مسئولین مربوطه در شهرستان در حد امکان رفع می‌شود.

وی تصریح کرد: اردوهای جهادی بسیج سازندگی در قالب اردوهای سه روزه ، هفت روزه ، 10 روزه و 12 روزه می‌باشد که گروه‌های جهادی به صورت شبانه روزی در مناطق محروم حضور یافته و خدمات رسانی می‌کنند.

شاهین نوبخت سرگروه یکی از گروه‌های جهادی که در روستای جمال‌آباد اردو زده بود اظهار داشت: این روستا در 20کیلومتری مرکز شهرستان قرار گرفته اما از وضعیت مناسبی برخوردار نبود به طوری که اردوی جهادی بسیج سازندگی حوزه ثارالله به مدت 7 شبانه روز با حضور 16 نفر از جوانان و بسیجیان اقدام به احداث و تعمیر وضو خانه و سرویس بهداشتی برای یکی از مساجد این روستا کردیم.

وی افزود: علاوه بر این مساجد این روستا نیز نیاز تعمیر و بازدازی دارد که در صورت امکان در فرصت‌های آینده چنین مناطقی که در محرومیت به سر می‌برند با حضور گروه‌های جهادی بازسازی خواهند شد.

نوبخت تصریح کرد: خود سازی یکی از برکات فعالیت اردوهای جهادی است چرا که جوانانی که در مرکز شهرستان زندگی می‌کنند زیاد با چنین مناطق و محرومیت‌هایی آشنایی ندارند لذا با حضور در این مناطق محرومیت را با چشمان خود مشاهده کرده و در حد توان در جهت رفع این محرومیت‌ها همت می‌کنند تا مردم این روستاها بیش از پیش خوشحال شوندو از حداقل امکانات در این مناطق بهره‌مند شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در کنار خدمات عمرانی در این روستا برنامه‌های فرهنگی و ورزشی متنوعی به مردم این روستا ارائه شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار