خبرهای داغ:
امیری زاده درخصوص طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی در خوزستان گفت : در این طرح در فاز اولیه به طور کلی ۲۰ هزار هکتار سهمیه برای باغملک در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۸۷۲۱۹۴۹
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶

شهرستان باغملک از جمله شهرستان هایی در خوزستان است که در آنها برنج کشت می شود و نوع برنج آن چمپا محلی و عنبر بو است، امسال هم مانند دیگر سالها چند هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت رفت .

خدارحم امیری زاده مدیر جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار باغملک نیوز از افزایش میزان کشت برنج در باغملک خبر داد و گفت : میزان کشت برنج امسال نسبت به سال قبل ۳۰ درصد بیشتر بود وحدود پنج هزار هکتار از اراضی باغملک زیر کشت  رفت و دستورالعملی مبنی بر منع کشت نداشتیم .

وی به انواع برنج در باغملک اشاره کرد وافزود:  غالب برنج موجود در باغملک چمپا و عنبر بو است ولی اخیرا در مناطقی از شهرستان مانند روستای  درب برنج دم سیا رشت هم کشت شده است.

امیری زاده با اشاره به مزیت های برنج دم سیاه و اظهار داشت : در ۵ هکتار از اراضی باغملک  این نوع برنج کشت شد که از لحاظ کیفیت و قیمت با برنج چمپا برابر می کند که با توجه به خشکسالی و کمبود آب فروردین کشت می شود و مردادماه برداشت اول صورت می گیرد و حتی در برداشت دوم کیفیت بهتر دارد و   به علت کمبود آب در منطقه ما و همچنین فراروانی آب در فروردین کشت این نوع برنج به همه جای شهرستان قابل توسعه است.

وی به کمبود آب را یکی از مشکلات کشاورزان دانست و عنوان کرد: امسال به دلیل بارندگی زیاد کشاورزان سطح زیر کشت خزانه را بالا بردند و  اراضی که چندین سال زیر کشت نرفته بود امسال زیر کشت رفت و همین باعث شده کشاورزان با کمبود آب مواجه شوند که البته تا کنون با نوبتی کردن آب با این مسئله کنار آمدند.

مدیر جهاد کشاورزی باغملک درخصوص طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی در خوزستان گفت : در این طرح  در فاز اولیه به طور کلی ۲۰ هزار هکتار سهمیه برای باغملک در نظر گرفته شده است و در جلسه شورای کشاورزی که با حضور مدیر کل ها برگزار شد در مرحله دوم فاز اجرایی این ۸ هزار هکتار برای باغملک در نظر گرفتند ، البته فعلا فقط در برنامه است هنوز اجرا نشد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها