خبرهای داغ:
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: عزل و نصب مدیران شهری را با حساسیت و دقت بسیار بالایی دنبال می‌کنیم و اگر جایی اشتباه کردیم به سرعت اشتباه خود را اصلاح و از موضع خود عقب‌نشینی خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۷۲۱۹۸۳
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹

عامر کعبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسیج در آبادان، در رابطه با عملکرد دو ماه اخیر نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی و گستردگی شایعاتی مبنی بر عزل و نصب مدیران سازمان‌ها و ادارات آبادان، اظهار کرد: قانون وجود دارد که قوا مستقل هستند و مجلس باید در بُعد قانون‌گذاری و نظارتی وارد شود و با تعاملی که بین قوا وجود دارد، برای اینکه یک سازمان، اداره و نهادی خوب اداره شود، نیازمند مدیران، کارآزموده، متعهد و متخصص است.

وی افزود: لازمه عملکرد خوب در یک شهر، افرادی است که سلسله مراتب کار را طی کرده‌اند و اشراف کامل به قوانین و مقررات، منابع انسانی و مالی و تخصصی داشته باشند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در رابطه با عزل و نصب مدیران در آبادان، به شدت با حساسیت و با دقت بسیار بالایی عمل خواهیم کرد و اگر جایی مشاهده کنیم که اشتباه کردیم به سرعت اشتباه خود را اصلاح و از موضع خود عقب‌نشینی خواهیم کرد.

کعبی عنوان کرد: با توجه به اینکه سه نماینده آبادان در سه کمیسیون مهم مجلس تقسیم شده‌اند و هر کدام در بخش تخصصی کمیسیونی خود فعالیت می‌کنند، تعامل بیشتری با ادارات و سازمان‌هایی که محل رجوعشان به آن کمیسیون است و مشکلات آن ادارات به آن کمیسیون ارجاع می‌شود، سعی داریم درخواست‌ها و نیازها را در حوزه‌های مختلف برای ارگان های شهر ابادان مرتفع سازیم.

وی افزود: هر سه نماینده آبادان در دو ماه اخیر از سوی ادارات مختلف شهر برای تعویض مدیران تحت فشار بودند، نمایندگان نیز به مشکلات گوش داده و برای حرمت و شان افراد و حفظ اسرار آنها احترام قائل شدند، نه به سرعت قضاوت کرده و نه تصمیم‌گیری کرده‌اند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در آینده نیز همین برنامه وجود خواهد داشت، ما راغب نیستیم افراد را تغییر دهیم، مگر اینکه خود سیستم بخواهد افراد خود را تعویض کند.

کعبی با اشاره به اطلاعاتی از سوی ادارات در اختیار نمایندگان قرار خواهد گرفت گفت: با توجه به اطلاعاتی که از شرایط ادارات در اختیار ما قرار خواهد گرفت، نمایندگان مجلس نقش کاملا مشورتی خواهند داشت و خیلی علاقه نداریم به این مسائل ورود کنیم، ما در بخش کمک ورود خواهیم کرد اما در این بین حق کسی را ضایع نخواهیم نمی‌کنیم.

وی عنوان کرد: نمایندگان وقت این را ندارند که خود را درگیر کارهای اجرایی کنند، مگر اینکه جایی با مشکل مواجه شویم و ورود کنیم، مثل شهرداری آبادان که با بدهی 90 میلیاردی خود، با درخواست اعضای شورای شهر، مشکلات خاص بود و ما کمک کردیم تا بحث آلایندگی را برای شهرداری زنده کنیم و مالیات ارزش افزوده را نیز برای این سازمان طلب کنیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر احتمال تغییرات گسترده در پالایشگاه آبادان با درخواست نمایندگان مردم در مجلس، که زمزمه‌های آن به گوش می‌رسد، ابراز کرد: متاسفانه بحث‌هایی در آبادان وجود دارد که در مدت اخیر در پالایشگاه آبادان افراد غیر بومی زیادی مشغول به کار شدند.

این مسؤول گفت: دلیل این عملکرد، مدیریت‌هایی است که در این شرکت حضور داشته و ما این موضوع را پیگیری کردیم که غیر بومی گرایی در آبادان دیگر رخ ندهد و این موضوع کم‌رنگ‌تر کند، طبیعی است که جذب افراد غیر بومی حاصل انتصاب مدیران غیر بومی است و ما از جایی باید جلوی این موضوع را بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش‌های جدی در این رابطه داشته‌ایم که با پیگیری نمایندگان قول‌هایی داده شده که این اتفاق در آینده صورت نگیرد و پیمانکاران ملزم خواهند شد که از افراد بومی استفاده کنند و این طرح هر چه سریع‌تر عملیاتی شود.

کعبی در پایان عنوان کرد: با انجام این طرح‌ها برنامه بر این است تا اشتغال خوبی ایجاد شود که این‌بار سنگین از دوش مسؤولان برداشته شود، ما هم تامل کردیم تا ببینیم این وعده‌هایی که داده می‌شود تا چه حد واقعیت دارد، فضا را باز نگه داشتیم تا به این وعده‌ها جامه عمل پوشانده شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها