این نوع آسفالت در نوع تولید و اجرا با آسفالت‌های عادی متفاوت بوده و مقامت و ماندگاری بالایی دارد.
کد خبر: ۸۷۲۲۰۴۸
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از نمین، فرهاد عبدالعلی‌پور در بازدید از روند اجرای آسفالت گردنه حیران در حوزه استحفاظی شهرستان نمین اظهار داشت: برای اجرای 20 کیلومتر از این مسیر 9 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که در این حوزه هزینه شده و شاهد بهسازی این مسیر خواهم بود.

فرماندار شهرستان نمین از استفاده از روکش آسفالت ماستیک درشت‌دانه در این مسیر برای نخستین بار در استان اردبیل گفت:‌ این نوع آسفالت در نوع تولید و اجرا با آسفالت‌های عادی متفاوت بوده و مقامت و ماندگاری بالایی دارد.

وی نفوذپذیری بسیار مقاوم، چسبندگی بالا در برابر فتیله شدن و موج و مقاومت مکانیکی را از جمله ویژگی‌های آسفالت درشت دانه ماستیک برشمرد و بیان کرد: با توجه به پیچ‌ها و شیب‌های تند و ترافیک بالا در این مسیر این نوع آسفالت‌ریزی می‌تواند زمینه‌ساز جلوگیری از حوادث ترافیکی و جاده‌ای را فراهم کند.

عبدالعلی‌پور با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده 10 کیلومتر از این مسیر امسال و 10 کیلومتر باقیمانده نیز در سال آینده اجرا و به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: علاوه بر این مسیر بیش از 3 کیلومتر از اتوبان نمین به آستارا نیز امسال با استفاده از این نوع آسفالت اجرایی می‌شود.

فرماندار شهرستان نمین بهسازی مسیرهای اصلی و ارتباطی در حوزه استحفاظی شهرستان نمین را از مهمترین برنامه‌ها دانست و تصریح کرد:‌ برای راحتی و تسهیل در عبور و مرور مردم و مسافران و گردشگران ورودی به این شهرستان در این زمینه اهتمام جدی داریم و انتظار می‌رود پروژه‌ها در این حوزه تسریع شود.

ارسال نظرات