مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: 62 روستای بالای 10 خانوار لرستان در سال اقتصاد مقاومتی برق دار می شوند.
کد خبر: ۸۷۲۲۰۵۰
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، فریدون خودنیا چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در حال حاضر 130 روستای فاقد برق در استان وجود دارد که طبق بررسی های صورت گرفته 62 روستا دارای سکنه هستند که تمام این روستاها در سال اقتصاد مقاومتی بر قدار می شوند.

وی با بیان اینکه همزمان با هفته دولت 15 روستا در استان برق دار با نزدیک به سه میلیارد تومان برق دار می شوند، افزود: امامزاده سید علی هم در هفته دولت برق دار می شود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل که استان لرستان نیز به عنوان یکی از استان های پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است قرار بود که 32 روستای فاقد برق استان برق دار شوند که با پیگیری های صورت گرفته تعداد روستاها به 62 روستا افزایش یافت.

خودنیا اعتبار برق رسانی به 62 روستای استان را 20 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: مقرر شده است که تا پایان سال این بودجه به استان اختصاص یابد در هر حال با این روند در استان روستای بالای 10 خانوار فاقد برق نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه سه امامزاده فاقد برق در خرم آباد، الیگودرز و ازنا نیز برق دار می شوند افزود: دو روستای تنگ هفت و تنگ پنج که بالای 20 خانوار هستند اگر راه شکافی و راه گشایی مناسبی صورت بگیرد برق رسانی می شوند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان به طلب یک میلیارد و 200 میلیون ریالی شرکت توزیع برق استان از مشترکین اشاره کرد و گفت: شرکت توزیع برق استان بیشترین طلب را از ارگان های دولتی دارد.

خودنیا افزود: بدهی ارگان های دواتی 40 درصد از طلب های شرکت های توزیع برق استان لرستان را شامل می شود.

وی با بیان اینکه هر چه میزان وصول مطالبات از مشترکین بیشتر باشد سهم بیشتری از این درآمد نصیب شرکت توزیع برق می شود، اظهار کرد: 30 تا 45 درصد از درآمد وصول هزینه های برق به شرکت های توزیع برق استانی اختصاص می یابد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: فروش انشعاب برق در استان نیز در مقایسه با سالهای 90 تا 93 که در هر سال 25 هزار انشعاب به فروش می رسیده است به فروش 15 هزار انشعاب در سال 94 کاهش یافته است. در واقع فروش انشعاب در استان لرستان 40 درصد کاهش یافته است.

خودنیا با اشاره به اینکه حقوق ماهیانه کارکنان شرکت توزیع برق استان 42 میلیارد ریال اما درآمدهای این شرکت پایین تر از این رقم است، تصریح کرد: شرکت توزیع برق استان برای تامین هزینه های اجرایی خود مجبور به استقراض و یا گرفتن وام است.

وی از نصب 400 هزار ترانس کم تلفات برای رفع کاهش ولتاژ برق خبر داد و تصریح کرد: چهار هزار 946 برق غیر مجاز در سح استان جمع آوری و یک سوم آنها به اشتراک مجازتبدیل شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان ایجاد نیروگاههای تولید پراکنده را یکی دیگر از برنامه های این شرکت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: سه سرمایه گذار بخش خصوصی برای تولید 75 مگاوات برق از طریق نیروگاههای تولید پراکنده در استان اعلام آمادگی کرده اند.

خودنیا با اشاره به اینکه در حال حاضر دو نیروگاه تولید پراکنده در الیگودرز و بروجر در دست ساخت هستند، اظهارکرد: نیروگاه الیگودرز با 65 درصد پیشرفت فیزیکی تا بهمن ماه وارد مدار می شود.

وی با بیان هفت هزار کنتور هوشمند در راستای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان نصب می شود، اضافه کرد: امسال 2 هزار و 130 کنتور برق نیز بر روی چاه های کشاورزی استان نصب می شود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان از کاهش چهار مگاباتی مصرف برق در استان لرستان نسبت به سال گذشته خبر دارد و گفت: سهم برق مصرفی استان 578.2 مگابات سهم برق استان بوده است که با اقدامات صورت گرفته تاکنون 573.9 مگابات برق در استان مصرف شده است.

خودنیا اضافه کرد: تلفات برق در استان طی سال 90، 27 درصد بوده و در پایان سال 94 این میزان به 10.66 درصد کاهش یافته است. با این تفاسیر در استان 15.5 درصد کاهش تلفات برق داشته ایم.

وی افزود: هدف ما این است که تلفات برق در استان به 11 درصد کاهش یابد.

ارسال نظرات