معاون دانشگاه آزاد اسلامی در اردبیل:

فعالیت علمی دانشگاه آزاد، ایران را به رتبه 22 جهانی ارتقا داده است

طبق برآوردهای صورت گرفته، رتبه علمی ایران در جهان 22 می باشد که اگر فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در این بررسی محاسبه نمی‌شد، عنوان بیست و ششم جهان به نام ایران ثبت می شد.
کد خبر: ۸۷۲۲۰۶۲
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در هشتمین کنفرانس ملی تحلیل پوششی داده‌ها که در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: طبق برآوردهای صورت گرفته، رتبه علمی ایران در جهان 22 می باشد که اگر فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در این بررسی محاسبه نمی‌شد، عنوان بیست و ششم جهان به نام ایران ثبت می شد.

دکتر فریدون رهنمای رود پشتی تصریح کرد:خوشبختانه رشد علمی در کشور از یک دهه گذشته به جایگاه متفاوتی رسیده است و دانشگاه آزاد اسلامی نیز در راستای تحولات علمی سرمایه‌گذاری متفاوتی در حوزه تولید علم انجام داده به‌طوری‌که حدود 20 درصد تولید علم کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی افزود: رتبه تولید علم کشور در سال 2015، شانزدهم جهان بود که اگر تولیدات علمی دانشگاه آزاد اسلامی از این معیار سنجش حذف شود، رتبه تولید علم کشور به بیست و دوم جهان سقوط می‌کرد که در حال حاضر اکثر دانشگاه‌های برتر جهان همانند دانشگاه آزاد اسلامی غیردولتی هستند که امیدواریم فعالیت‌های علمی این دانشگاه نسبت به سال‌های گذشته نیز افزایش یابد.

رهنمای رود پشتی تصریح کرد: طبق برآوردهای صورت گرفته بیشترین متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های کسب‌وکار هستند و این موضوع بسیار حائز اهمیت بوده چراکه اگر علم کسب‌وکار وجود نداشته باشد، قطعاً علم در مسیر تجاری‌سازی قرار نخواهد گرفت و تحولات موردنیاز مباحث علمی پیشرفتی نخواهد داشت.

وی بیان کرد: با توجه به نام‌گذاری امسال به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و با توجه به اهمیت حوزه دانش‌بنیان در راستای ایجاد ارزش‌افزوده و ایجاد اشتغال برای دانشجویان، دانشگاه آزاد اسلامی سرمایه‌گذاری‌های مناسبی در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان انجام داده که در این مورد امیدواریم جوانان و دانشجویان با آموزش صحیح علم کسب‌وکار بتوانند با فعالیت در این حوزه برای خود اشتغال و برای کشور ارزش‌افزوده ایجاد کنند.

ارسال نظرات