مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی خبر داد:

خدمت رسانی 2 هزار دانشجوی بسیجی در قالب اردوهای جهادی

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان غربی از خدمات رسانی 2 هزار دانشجو در قالب اردوهای جهادی و با هدف خدمت رسانی به قشر محروم و آسیب پذیر جامعه به مناطق محروم و صعب العلاج استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۲۰۷۸
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱

به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج؛سید کاظم یکانی در نشست خبری با اصحاب رسانه به منظور تشریح برنامه اردوهای جهادی برگزار شد، اظهار کرد: اردوهای جهادی جزو اصلی ترین و محوری ترین برنامه های بسیج و به طور خاص بسیج دانشجویی محسوب می شود که خوشبختانه با اقبال و علاقمندی دانشجویان بسیجی مواجه شده است.

وی افزود: دانشجویانی که اکنون در مراحل پایانی تحصیل بوده و در آینده جزو مدیران جامعه خواهند بود با شرکت در اردوهای جهادی ضمن آشنایی با مشکلات فراروی مردم مناطق مختلف، دوره تربیت و تعالی مدیریتی را نیز می گذارنند چراکه این اردوها خود نوعی تواناسازی معنوی و ارتقای شاخص های تخصصی و تعهدی نیروهای انسانی به شمار می رود.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان غربی، در خصوص خدمت رسانی به مناطق محروم به عنوان اهداف دیگر این طرح نیز عنوان کرد: در کنار توجه به تربیت و تعالی بسیجیان، ارائه خدمات به قشر محروم و آسیب پذیر جامعه که به گفته امام(ره) صاحبان انقلاب به شمار می روند نیز در قالب اردوهای جهادی میسر می شود چراکه حضور دانشجویانی با تخصص های مختلف در این مناطق می تواند موجبات دلگرمی مردم و ارائه خدمت مناسب شود.

وی، شهرستان های مرزی، کم برخوردار و نیز مناطق محروم را هدف اصلی طرح اردوهای جهادی دانست و ابراز داشت: بسیج دانشجویی در زمینه های مختلف با توجه به علاقه و توانایی های دانشجویان وارد عمل می شود به طوری که در روستاهای کم برخوردار و محروم دانشجویان به ارائه خدماتی از قبیل دامپزشکی، عمرانی، آموزشی، تحصیلی و فرهنگی می پردازند در حالیکه در هر نقطه از شهرهای هدف نیز برنامه ها و طرح هایی متناسب با همان منطقه اجرا می شود.

یکانی، توجه اقتصاد مقاومتی را از اصلی ترین رویکردهای بسیج دانشجویی در طرح اردوهای جهادی برشمرد و گفت: پس از بیانات رهبری مبنی بر توجه به اقتصاد مقاومتی خوشبختانه بسیج دانشجویی توانستهن با بهره گیری از متخصصان و نیز همراه سازی مردم قدم های خوبی در این مسیر بردارد؛ به عنوان مثال ساخت کارگاه های اقتصاد مقاومتی و نیز معرفی دانشجویان و متخصصان ببرای دریافت وام موردنظر برای شروع فعالیت از مهم ترین اقدامات در عرصه اقتصاد مقاومتی بوده است.

این مسئول، اجرای بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال طرح عمرانی در بخش های مختلف استان را امری مهم در بهبود وضعیت عمران و آبادانی مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این طرح های عمرانی شامل ساخت مناطق محرومین، خانه عالم، پل، مدرسه، مسجد و محل های نگهداری دام می شود که توانسته تاثیر بسزایی در معیشت روستاییان و محرومین داشته باشد.
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان غربی، در بخش دیگری از سخنان خود، پرداخت ویژه به مقوله کشاورزی و به خصوص صنایع تبدیلی کشاورزی در شهرستان های مختلف را جزو اصلی ترین برنامه های اردوهای جهادی نام برد و گفت: در این طرح خوشبختانه همراهی مردم و کشاورزان نیز شامل حال بسیج دانشجویی شده و شاهد هستیم که ساخت محل و نیز خریداری ماشین آلات صنایع تبدیلی با همکاری کشاورزان با سهولت بیشتر انجام می شود.

وی، رویش های انقلاب در برابر ریزش های اندک را یکی از نقاط روشن فعالیت های بسیج دانشجویی و به خصوص اردوهای جهادی دانست و تاکید کرد: امروز در برابر ریزش های اندک انقلاب که به واسطه اموری نظیر فیش های حقوقی نمایان می شود، حضور دانشجویان بسیجی در نقاط محروم مردم را به این امر امیدوار می سازد که هنوز روحیه خدمت به محرومین و مستضعفین در میان این قشر و مدیران آینده ماندگار است و همین امر می تواند زمینه جلب توجه بیشتر مردم را فراهم سازد.

یکانی، در خصوص بودجه اردوهای جهادی و نحوه جذب بودجه برای طرح های ارائه شده بیان داشت: بودجه خاصی برای این اردوها در نظر گرفته نشده و علاوه بر تامین اعتبار از سازمان بسیج، از راه جلب مشارکت های خیریه و نیز بهره گیری از گروه های جهادی دانشجویی طرح های مختلف اجرا و عملیاتی می شود.

وی، توجه دانشگاه ها به بخش صنعت را امری لازم برشمرد و خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد هستیم که دانشگاه ها آن توانمندسازی را چندان مناسب انجام نمی دهند و دانشجو فقط با حضور در کلاس های تئوری نمی تواند در زمینه های مختلف توانمند و فعال باشد، به همین دلیل باید دانشگاه ها و مراکز علمی و آموزشی ضمن بهره مندی از اساتید و برنامه های تئوریک به مقوله همراه سازی بخش صنعت و دیگر بخش های خصوصی نیز توجه داشته باشند تا نیروی کار آینده از این مسیر تامین شود.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان غربی، در پایان سخنان خود، عرصه های تعریف شده اقتصاد مقاومتی در استان را 17 مورد عنوان کرد و اظهار داشت: اصلی ترین وظیفه دانشجویان مطالبه گری و یافتن راه حل برای حل مشکلات جامعه و دانشگاه ها است که این امر در جریان دیدار با مسئولین و نیز شرکت در اردوهای جهادی محقق می شود چراکه بدون حضور در مناطق محروم نمی توان رونق مطالبه گری را شاهد بود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات