با انتقال هوایی از سمسکنده انجام می شود:

رها سازی 4 راس مرال در گلستانک البرز مرکزی

به منظور پشتوانه سازی جمعیت مرال، چهار راس مرال از گونه‌های حمایت شده حیات وحش از سمسکنده از طریق انتقال هوایی در منطقه امن گلستانک البرز مرکزی رهاسازی می‌شود.
کد خبر: ۸۷۲۲۱۰۶
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از منابع خبری، رئیس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اضافه کرد: برنامه انتقال و رهاسازی جمعیت مازاد به‌منظور افزایش جمعیت گله‌های وحشی این گونه با ارزش برای نخستین بار در کشور توسط اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران درمرحله اول با زنده گیری چهار راس (2 نر و 2 ماده) از گوساله‌های نابالغ و انتقال هوایی آن‌ها به منطقه حفاظت شده البرز مرکزی شمالی با همکاری امداد هوایی جمعیت هلال احمر فردا پنجشنبه 14 مرداد ماه امسال انجام می‌شود.

کورش ربیعی اظهار کرد: به منظور پشتوانه سازی جمعیت مرال به عنوان نماد تنوع زیستی مازندران و گسترش فعالیت سایت تکثیر در اسارت سمسکنده چهار راس مرال از گونه‌های حمایت شده حیات وحش از طریق انتقال هوایی در منطقه امن گلستانک رهاسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه سایت تکثیر و اسارت گوزن قرمز(مرال) در پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری که از آذر ماه 1386 با انتقال پنج راس مرال از قرق گلستان راه‌اندازی شده بود، افزود: پس از 9 سال هم اکنون جمعیت مرال آن در سمسکنده به 30 راس رسیده است.

این مسؤول از اهداف اصلی این انتقال را ایجاد سایت تکثیر در اسارت سمسکنده و پشتوانه‌سازی جمعیت مرال به‌عنوان گونه نماد تنوع زیستی مازندران جنگل‌های پهن برگ شمال بوده است دانست و گفت: قرار است در برنامه‌های بعدی نمونه‌هایی از مرال متولد شده در پناهگاه حیات وحش سمسکنده به دیگر زیستگاه‌های استان منتقل و رهاسازی شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار