نماینده مردم فریمان در مجلس در گفتگو با«بسیج»:
نماینده مردم فریمان در مجلس گفت: افزایش جمعیت در کشور و حل بحران جمعیتی نیازمند کمک و مساعدت های ویژه دولت است.
کد خبر: ۸۷۲۲۱۰۸
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴

سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به تهدیدهای کاهش جمعیت و ضرورت مقابله با آن اظهار داشت: برای مقابله با بحران جمعیتی باید سیاست های تشویقی موثری برای ازدیاد زاد و ولد در نظر گرفته شود.

وی در ادامه این مطلب گفت: یکی از پایه های اصلی سیاست های تشویقی افزایش جمعیت در کشور توسعه و رونق اقتصادی است که متأسفانه در حال حاضر در شرایط رکود اقتصادی به سر می بریم و این امکان هنوز وجود ندارد.

این نماینده مجلس آمار بالای طلاق را در کاهش جمعیت موثر دانست و خاطر نشان کرد: متأسفانه آمار روبه ازدیاد طلاق در جامعه ما یکی از دلایلی است که موجب کاهش جمعیت در ایران شده است لذا نیازمند اهرم های تشویقی ویژه برای افزایش جمعیت و صیانت های فرهنگی هستیم که امیدواریم بتوانیم به زودی شاهد رونق جمعیتی در کشور باشیم.

قاضی زاده هاشمی در خاتمه با تأکید بر لزوم حمایت های ویژه دولت از افزایش زادو ولد بیان داشت: افزایش جمعیت در کشور و حل بحران جمعیتی نیازمند کمک و مساعدت های ویژه دولت است، در واقع دولت می تواند با سیاست های حمایتی خود از زاد و ولد در حوزه های مختلف این بحران را حل کند که البته تحقق آن با تلاش و همت مضاعف امکانپذیر است.

ارسال نظرات