استان مرکزی در کمک به بازسازی عتبات عالیات رتبه ششم کشور را دارد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی گفت: در استان مرکزی مباحث وقف درگیر و عجین شده با مسائل عمرانی و توسعه است.
کد خبر: ۸۷۲۲۱۳۳
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، عزیزی فیلی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به لزوم ترویج و نهادینه کردن سنت حسنه وقف در جامعه گفت: بایستی در زمینه ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه با جدیت و برنامه‌ریزی گام برداشته شود.

وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه از ظرفیت‌های درخور توجهی برخوردار است که در صورت اولویت بندی آن‌ها، می‌تواند نقش موثری در پیشبرد اهداف اقتصادی نظام جمهوری اسلامی ایفا کند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی تصریح کرد: وقف نهادی هدفمند برای تسهیل امور و پیشبرد برنامه‌های جامعه اسلامی است و واقفان بایستی با شناخت نیازهای مردم در هر بخش، وقف خود را با بهترین نحو ممکن به یادگار بگذارند.

فیلی با اشاره به مشارکت مردم استان در بازسازی عتبات عالیت گفت: استان مرکزی با وجود اینکه جمعیت کمتری نسبت به بسیاری از استان‌ها دارد، در مشارکت های مردمی و کمک به بازسازی عتبات عالیات در رتبه ششم کشور است که این مهم نشان از عشق و ارادت مردم این استان به اهل بیت(ع) دارد.

وی افزود: برخی از املاک موقوفه نقاط مختلف استان مرکزی در طرح‌های عمرانی قرار دارند که می‌طلبد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در این خصوص همکاری‌های لازم را با دستگاه‌های خدمات رسان داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی تصریح کرد: متاسفانه در استان مباحث وقف درگیر و عجین شده با مسائل عمرانی و توسعه است، مردم استان مرکزی اموال بسیاری را وقف می‌کنند که این موقوفات با مباحث شهری و روستایی منجر به تنش شده و شهرداران، شورای شهر و دهیاران را درگیر کرده است.

فیلی در پایان خاطرنشان کرد: اگر سنت حسنه وقف در راستای رفع نیازهای جامعه هدایت شود، می تواند آثار و برکات بسیاری به همراه داشته و به بار نشستن ظرفیت های اشتغال و تولید ثروت را به ارمغان آورد و امیدواریم که مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان با راهبری نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف کشور تدابیر لازم را برای رفع این معضل ارائه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات