یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با «بسیج» تشریح کرد

اشکالات پیوستن ایران به FATF بیشتر از حد تصور!

قاسم رستم‎پور گفت: باید از مسوولان بانک مرکزی پرسید عضویت در اف.ا.تی.اف را با چه رویکردی انجام داده‎اند و چرا محرمانه تلقی می‎شود ؟!
کد خبر: ۸۷۲۲۱۳۷
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

قاسم رستم‌پور کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره اشکالات اساسی در پیوستن ایران به FATF (گروه مالی و ضد پولشویی غرب) اظهار داشت: پیشنهاداتی در قطعنامه 2231 وجود دارد که علیه چند نهاد ایرانی، تحریم شدت بیشتری گرفت اعم از  تسلیحات موشکی، هسته ای، برخی از سرداران سپاه، قرار گاه خاتم، سردار قاسم سلیمانی وحید دستجردی. دولت ما باید مقاومت خود را هر چه بیشتر برای اف.ا.تی.اف بکار می‎برد.

وی با بیان اینکه در خواست کمک فنی به منابع مالی و بانکی ضرر ده محسوب می‎شود افزود: تعهد کردیم تا اگر نیاز به کمک فنی داشتیم همکاری داشته باشند این در حالی است که به عنوان مثال یک شرکت آمریکایی سیستم نرم افزاری شاپرک که تراکنش مالی را انجام می‎دهد پشتوانه  فنی این شرکت شود. نباید هر گونه و هر چیزی را آنها بگویند بپذیریم.

 رستم‌پور خاطر نشان کرد: در این معاهدات اقتصادی با رویکرد مالی، دیدگاه سیاسی وجود دارد،عربستان و رژیم صهیونیستی از جمله اعضای این گروه هستند عربستانی  که همه گونه حمایت مالی از داعش را دارد ولی در تعریف آنها داعش وجود ندارد.

این کارشناس مسائل اقتصادی بیان داشت: باید از مسوولان بانک مرکزی پرسید عضویت در اف.ا.تی.اف را با چه رویکردی انجام داده‎اند چرا باید در مقابل چنین هم پیمانی باید لیستی از منابع انسانی اعم از سرداران و منابع مالی همچون نرم افزارهای مالی کشورمان را در اختیار آنها بگذاریم و چرا محرمانه تلقی می‎شود؟! به نظر می‌رسد با توجه به این اشکالات، پیوستن ایران به FATF بیشتر از حد تصور است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار