سخنران مراسم یادبود شهدای سیریز :

اعتقاد به خدا و ائمه باعث عزت ما مقابل دشمن شد نه مذاکره

امام جمعه شهرستان خاتم استان یزد حجت الاسلام جعفری : برخی فکر می کنند مذاکره جنگ را از سر ملت ما برداشت در حالی که ما با اعتقاد به خدا و یاری امام زمان (عج) توانستیم در مقابل دشمنان قد علم کنیم .
کد خبر: ۸۷۲۲۱۵۹
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵


 به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، مراسم یادبود شهدای سیریز شب گذشته در این شهر برگزار شد و  حجت الاسلام والمسلمین محمد علی جعفری امام جمعه شهرستان خاتم استان یزد سخنران این مراسم در جمع مردم دهستان سیریز گفت :  در شب معراج پیامبر به حدی به خداوند نزدیک شد که به گفته قرآن نزدیکتر از دو سر کمان بود و این  تقرب  به چه سبب بود که خداوند  پیامبر اسلام را بر دیگر پیغمبران برتری داد.
وی  در ادامه یقین  را دلیل این برتری دانست و افزود : در جریان جنگ احد وقتی مسلمانان شکست خوردند یکی از کفار از غفلت مسلمانان استفاده کرد و خود را بالای سر پیامبر رساند و به حالت استهزاء گفت الان چه چیزی بین سر تو و شمشیر من جدایی می اندازد؟  پیامبر لبخندی زدند و گفتند  خدا و همان لحظه این کافر در جا خشک شد و همانجا ماند. 
امام جمعه خاتم  تاکید کرد: اعتقاد پیامبر به خدا باعث پیشبرد دین  اسلام شد و با استناد به آیاتی از قرآن کریم به تشریح واژه اوتاد پرداخت .
 وی  در تشریح برخی خصوصیات پیامبر گووه امام راحل علیه الرحمه خاطر نشان کرد : امام خمینی (ره )مصداق واقعی اوتادی ست که قرآن از آن یاد کرده است. 
حجت الاسلام والمسلمین جعفری  در تشریح اواع کنونی  ایران وغفلت برخی خواص از دور شدن از مبانی قرآنی بیان داشت :  بر خی فکر می کنند مذاکره جنگ را از سر ملت ما برداشت و با این خیال خام تصور می کنند توانسته اند جنگ را از سر ملت ایران  بردار اند در حالی که  ما با اعتقاد به خدا  و یاری امام زمان (عج) توانستیم در مقابل دشمنان قد علم کنیم .
وی  با بیان این مهم  که جنگ تحمیلی را با اعتقاد به خدا پیش ‌بردیم پایان داد  :  دفاع مقدس هشت ساله  نمونه بارزی از اعتقاد راسخ به خداوند  و ائمه معصومین بود  که در نهایت به پیروزی جبهه ایمان منجر شد .

ارسال نظرات
آخرین اخبار