خبرهای داغ:
دبیر جشنواره بین‌المللی زیر سایه خورشید در کرمانشاه گفت: جشنواره بین‌المللی زیر سایه خورشید در استان کرمانشاه با هدف ترویج فرهنگ رضوی همزمان با دهه کرامت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۲۲۲۰۹
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، رضا فرخ‌شاهی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: با اعلام آغاز به‌کار رسمی جشنواره بین‌المللی زیر سایه خورشید از ساعت 20 امشب، برنامه‌های فرهنگی و معنوی ستاد برگزاری این جشنواره معرفتی در سراسر کرمانشاه اجرایی می‌شود.

دبیر جشنواره بین‌المللی زیر سایه خورشید در کرمانشاه کار فرهنگی را نقطه عطف مهمی در تحولات جهانی و تقویت ظرفیت‌های رسیده به کمال در اقشار مختلف جامعه دانست و افزود: امسال با سیاست‌گذاری راهبردی در اجرای جشنواره بین‌المللی زیر سایه خورشید به‌عنوان رویداد مهم فرهنگی هم‌زمان با سراسر جهان برنامه‌های شاخصی در استان کرمانشاه تدوین شده است.

وی با اشاره به حضور کاروان خدام آستان قدس رضوی حامل پرچم بارگاه حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع) در کرمانشاه، گفت: هدف از این حرکت معنوی، فرهنگ‌سازی زیارت از راه دور برای زوار ناتوان جسمی و اقتصادی و به تبعیت زیارت راه دور اویس قرنی از پیامبر(ص) و پشتوانه تاریخی عبور علی ابن موسی‌الرضا(ع) از غرب کشور و ارادت نسبت به خاندان اهل بیت(ع) است.

فرخ‌شاهی ادامه داد: از دیگر اهداف حضور این کاروان معنوی در استان ترویج سیره عبادی و اخلاقی امام رضا(ع)، الگوسازی معرفتی و ایجاد شور و نشاط معنوی در جامعه، مقابله با تفکرات پوچ وهابی و فرقه‌های ظالم، آگاه‌سازی جوانان برای آشنایی با سلوک معنوی و الگوپذیری از نگرش و تفکر وسیع و معنوی حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع) است.

این مسؤول از برنامه‌ریزی برای اجرای این جشنواره بین‌المللی از سه ماه قبل خبر داد و افزود: بیش از یازده کمیته تشکیل شده و شهرستان‌های پایش با برگزاری جلسات مشورتی برای تدوین اهداف و اجرای بهتر این مراسم اقدام کرده‌اند.

دبیر جشنواره بین‌المللی زیر سایه خورشید بیان کرد: تدوین چند برنامه اجرایی در دهه کرامت با حضور این کاروان معنوی آستان قدس‌رضوی و سخنرانی آنان اتخاذ شده و در جلسات صبح این کاروان حامل پرچم بارگاه رضوی با ایتام، سالمندان، بیماران و سایر افراد تشنه زیارت این چشمه معرفت رضوی دیدار می‌کنند.

وی با اشاره به تاکید ویژه امام رضا(ع) به برپایی نماز جماعت، افزود: در برنامه ظهر این مراسمات نیز برپایی نماز جماعت چندین هزار نفری با حضور خدام در سراسر استان تدوین شده است و برنامه عصرگاهی دیدار با نخبگان، خانواده شهدا و ایثارگران، دیدار با سرداران و خدمت‌گذاران نظام مقدس جمهوری اسلامی در استان و تجلیل و تکریم از آنان در دستور کار است.

دبیر جشنواره بین‌المللی زیر سایه خورشید به اجرای برنامه‌های جشن در هیأت‌ها، پارک‌ها، سالن‌ها و اماکن عمومی در شب میلاد امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: در روز میلاد حضرت ثامن‌الحجج حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع) و با حضور جمعیت 7 هزار نفری در تالار گل نرگس کرمانشاه مراسم جشن ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی از طراحی کامل برنامه‌های این روز توسط صدا و سیمای مرکز کرمانشاه و انعکاس آن در شبکه زاگرس با رویکردی تازه و راهبردی خبر داد و گفت: نمایش فیلم‌های رضوی با محوریت زندگی علی ابن موسی‌الرضا(ع)، برگزاری هشت جنگ شادی در مناطق مختلف استان، اجرای تئاترهای خیابانی، جشن‌های معنوی و... اهم این برنامه‌ها در ایام کرامت و هم‌زمان با برگزاری جشنواره بین‌المللی زیر سایه خورشید است.

فرخ‌شاهی افزود: این کاروان در عرصه فعالیت‌های اجرایی در نقاط گوناگون به سخنرانی، مداحی، کرامت‌گویی، توزیع بسته‌های متبرک رضوی، به‌ویژه برنامه زیارت پرچم مطهر آستان قدس رضوی می‌پردازند و 40 نفر از زائر اولی‌ها به مشهد مقدس در روز میلاد امام رضا(ع) اعزام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در مراسم مذکور بیش از 500 نفر از زائر اولی‌ها در ایام دهه کرامت به مشهد مقدس اعزام شوند و تدارک غذا، اسکان و... در استان خراسان‌رضوی نیز توسط دستگاه‌های اجرایی استان تامین می‌شود و ویزیت رایگان در سراسر استان و‌ در روز میلاد امام رضا(ع) از جمله برنامه‌های درمانی به همراه اعزام پزشکان مجرب به مناطق مختلف استان در دهه کرامت است.

دبیر جشنواره بین‌المللی زیر سایه خورشید در کرمانشاه با اشاره به نقش موثر اصحاب رسانه در اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در برگزاری بهتر این مراسم در دهه کرامت، اظهار داشت: تشکیل تیم تخصصی کانال تلگرامی با محتوای غنی فرهنگی و تبلیغی، مشارکت شبکه اطلاع‌رسانی زاگرس، شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمانشاه انجام می‌گیرد.

ارسال نظرات