یک بسیجی بوشهری فعال در امر به معروف ونهی از منکر:
یکی از بسیجیان پایگاه تاسوعا حوزه رمضان شهرستان بوشهرکه حافظ و مربی قرآن و شغلش ساندویچ فروشی است، در راستای سنت حسنه امر به معروف تصمیم دارد، هنگام اذان مغازه را تعطیل کرده وبه اقامه نماز اول وقت بپردازد.
کد خبر: ۸۷۲۲۲۹۲
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات:  نماز اول وقت از اهمیت بسیاری برخوردار بوده ، بگونه ایکه حضرت امام محمد باقر علیه السلام فرمود: "اولین چیزی که از بنده حسابرسی می‌شود نماز است؛ اگر نمازش قبول شد، اعمال دیگرش قبول می‌شود" .

اگر نماز در وقت خودش به آسمان بالا رود، به صورتی درخشان به سوی صاحبش باز می‌گردد و می‌گوید:«مرا حفظ کردی، خدا تو را حفظ کند!» اما اگر در غیر وقت آن خواندهشود، به صورتی تاریک به سوی صاحبش باز می‌گردد و می‌گوید:«مرا تباه کردی. خدا تو راتباه گرداند!».

رها کردن کسب و کار و اقامه نماز اول وقت در برخی کشورهای اسلامی به صورت اجباری اجرا می شود و در صورت باز بودن مغازه جریمه های سنگینی اعمال می شود. اما در کشور ما برخی از کسبه با احترام به اقامه نماز اول وقت این فرهنگ معنوی را به کسبه ها و مشتریان به صورت عملی و کاملا داوطلبانه انتقال می دهند.         

 محمدخزاعل یکی ازبسیجیان پایگاه تاسوعا حوزه رمضان شهرستان بوشهر ، که شغلش ساندویچ فروشی است، حافظ ومربی قرآن بوده و تصمیم دارد از این به بعد هنگام اذان مغازه را تعطیل کرده وبه اقامه نماز اول وقت بپردازد، همچنین یک بنر در محل کسب خود نصب کرده با عنوان نماز اول وقت، تا به مشتریان خود بفهماند دلیل تعطیل بودن مغازه اش چیست واین گونه آنها را به نماز اول وقت دعوت نماید.

وی درخصوص هدف خور از اجرای این طرح به خبرنگارحوزه رمضان شهرستان بوشهر، گفت : برای امر به معروف ونهی از منکر کردن درجامعه نیاز به برخورد جدی نیست ، اگر ما خودمان اهل عمل باشیم دیگران خود الگو می گیرند .

محمدخزاعل بسیجی و مربی قرآن گفت : شیطان ازانسانی که نمازهای پنج‌ گانه را اول وقت بخواند، می‌ترسد اما نسبت به کسی که نمازهای خود را به تاخیر بیافکند جرأت پیدا می‌کند و او را به ارتکاب گناهان بزرگ وادار می‌دارد، در جامعه امروزی که گناه کردن راحت شده است ما مسلمان وظیفه داریم خودمان را از نفوذ شیطان بیمه کنیم ، نماز اول وقت ابزاری است قوی جهت بیمه کردن خود دربرابر وسوسه های شیطان درونی وبیرونی.

این بسیجی در پایان کلام خود را با حدیثی از پیامبر اکرم (ص) به پایان رساند: هنگامی که خداوند از آسمان آفتی بفرستد، سه گروه از آن، در امان می مانند: حاملان قرآن، رعایت کنندگان خورشید یعنی کسانی که وقت های نماز را محافظت می کنند و کسانی که مساجد را آباد می نمایند ، با انجام این کار هم خود را بیمه می کنم وهم جامعه رااز وجود چنین بیمه ای آگاه می کنم .

انتهای پیام/گ

 

ارسال نظرات