نماینده مردم پارس آباد و بيله سوار در مجلس گفت: عدم نظارت صحیح نیروی انتظامی در اجرای صحیح قوانین راهنمایی و رانندگی باعث شده که تخلفات موتورسيكلت سواران در سال های اخیر افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۸۷۲۲۳۰۲
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، شکور پورحسین در خصوص عملکرد پلیس در برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف، گفت: پلیس با توجه به شرایط موجود به اجرای قوانین در حوزه رانندگی و جلوگیری از تخلفات موتورسیکلت سواران می پردازد اما اگر برای اجرای قانون دستور ویژه صادر شود ممکن است از میزان تخلفات کاسته شود؛ به عنوان مثال در مقطعی به طور ویژه از تردد موتورسیکلت سواران بدون کلاه ایمنی در سطح شهر جلوگیری می شد اما در حال حاضربه این موضوع توجه نمی شود.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای رسیدگی به تخلفات رانندگی قوانین کافی و مورد نیاز وجود دارد، افزود: اما باید این حقیقت را پذیرفت که در اکثر شهرها به ویژه تهران تناسبی میان متولیان اجرای قوانین و متخلفان وجود ندارد یعنی به لحاظ تعداد تناسبی میان ماموران نیروی انتظامی و تردد موتورسیکلت سواران در معابر شهری وجود ندارد.

وی با انتقاد از تردد روزانه حدود 3 میلیون موتورسیکلت سوار در شهر تهران، تصریح کرد: گاهی دیده می‌شود که در حوزه‌های مختلف برخی طرح‌ها به صورت ضربتی و در یک محدوده زمانی مشخص اجرا می شود که کارساز است اما در برخورد با موتور سیکلت سواران متخلف به اجرای چنین طرح های ضربتی توجه نمی شود؛ در واقع اگر قانون به صورت ویژه اجرا و کمبود نیروی انسانی در این حوزه رفع شود می توان انتظار کاهش تخلفات را داشت.

پورحسین با اشاره به اینکه طبق گزارشات پلیس رانندگان 70 درصد موتورسیکلت‌ها برای امرار معاش ازاین وسیله نقلیه استفاده می‌کنند، تصریح کرد: این مورد نشان می‌دهد که متاسفانه کشور دچار عدم توسعه یافتگی است، علاوه بر این موتورسیکلت ها در حال حاضر عامل اصلی افزایش آلودگی هوا و بسیاری از تصادفات هستند.

این نماینده مردم درمجلس دهم با انتقاد از اینکه بسیاری از راکبان موتورسیکلت ها گواهینامه رانندگی ندارند، گفت: تردد بی ضابطه و بی قانون موتورسیکلت سواران در سطح شهر تهران یک آسیب اجتماعی است که باید راهکار موثری برای رفع این مشکل از سوی دولت اتخاذ شود.

وی با تاکید بر اینکه باید برای از رده خارج کردن موتورسیکلت‌های آلوده کننده محیط زیست فکر اساسی کرد، تصریح کرد: البته باید درتردد موتورسیکلت ها هم ساماندهی صورت گیرد زیرا بسیاری از راکبان بیمه و گواهی نامه ندارند که پلیس باید درمواجه با این موارد با جدیت لازم با متخلفان برخورد کند.

پورحسین با بیان اینکه پلیس و نیروی انتظامی باید درخصوص اجرا و نظارت بر اجرای قانون راهنمایی و رانندگی پاسخگو باشد، تصریح کرد: به طور کلی عدم نظارت صحیح نیروی انتظامی و بی توجهی به اجرای صحیح قوانین راهنمایی و رانندگی باعث شده که تخلفات موتورسیکلت سواران در سال های اخیر افزایش پیدا کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تخلفات موتورسیکلت‌ها باید به نام راکبان ثبت شود، گفت: اگر برای راننده متخلفی محکومیت‌های اجتماعی درنظر گرفته شود از میزان تخلفات کاسته خواهد شد؛ هرچند که در حال حاضر اقدامات به صورت مقطعی برای برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف انجام می شود اما چندان کارساز نیست.

ارسال نظرات