خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه ناحیه آبیک:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه ناحیه امام صادق(ع) با اشاره به وظیفه اصلی اصحاب رسانه، اظهار داشت: روشنگری مهم‌ترین رسالت خبرنگار است.
کد خبر: ۸۷۲۲۳۴۵
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت‌الاسلام محمد پنجی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک صبح امروز در نشست خبری به مناسبت گرامی‌داشت روز خبرنگار در سپاه ناحیه امام صادق(ع) برگزار شد گفت: رسالت خبرنگاری یکی از رسالت‌های بزرگ الهی است.
وی با اشاره به اینکه رسالت ائمه اطهار بیداری و روشنگری و پیام‌رسانی بوده است گفت: امروز خبرنگاران این رسالت بزرگ را بر عهده دارند و نقش روشنگری را در جامعه ایفا می‌کنند.
حجت‌الاسلام پنجی با بیان اینکه شهدا در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت ‌کردند و به رسالت خود پایبند بودند، اظهار داشت: جهان و جامعه امروز به جامعه بسیار پیچیده‌ای تبدیل شده است و رسانه‌های جهان به دست مستکبرین افتاده است.
این مسئول با تأکید بر اینکه رسانه‌های مستکبران افکار را آلوده می‌کنند، تصریح کرد: وظیفه خبرنگار متعهد این است که به وظیفه خود پایبند باشند و در راستای آگاه‌بخشی جامعه حرکت کنند.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه ناحیه امام صادق(ع) با بیان اینکه خبرنگاری یک رسالت بسیار خطیر است، بیان داشت: قرآن به رسالت خبرنگاری اشاره کرده است و تأکید کرده است که وظیفه خبرنگار تنها نوشتن نیست با یک خبر می‌تواند جامعه را به هیجان کاذب بکشاند و با یک خبر می‌تواند از بروز هیجانات کاذب جلوگیری کند.
وی با اشاره به اینکه ما دو مقوله جدای خبرسازی و خبرنگاری داریم، بیان داشت: بیان واقعیات رسالت خبرنگار است و خبرسازی بیان غیرواقعیات است که می‌تواند جامعه را به آشوب بکشاند و اگر خبرسازی شد؛ مردم از نظام دل‌زده می‌شوند و از انقلاب فاصله می‌گیرند.
حجت‌الاسلام پنجی در پایان با تأکید بر اینکه یکی از رسالت‌های خبرنگار امانت‌داری در خبر است که رسالت خبری حفظ شود، عنوان کرد: رسم امانت‌داری باید رعایت شود تا پیام به درستی به مردم انتقال پیدا کند و با این خبرها مردم به بصیرت و آگاهی بیشتر دست پیدا کنند.

1005/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها