خبرهای داغ:
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم مطرح کرد
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم از فعالیت بیش از ۱۶۰۰ حلقه معرفتی در سطح استان قم خبر داد و گفت: بالغ‌بر ۳۳۰ کانون فرهنگی و هنری در سطح قم اعم از شهرها و روستاها فعال است که بیش از ۴۱ هزار نفر عضو خواهر و برادر است.
کد خبر: ۸۷۲۲۳۵۲
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۵
فعالیت ۴۱ هزار دانش آموز قمی در ۳۳۰ کانون فرهنگی و هنری استان
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم از فعالیت بیش از ۱۶۰۰ حلقه معرفتی در سطح استان قم خبر داد و گفت: بالغ‌بر ۳۳۰ کانون فرهنگی و هنری در سطح قم اعم از شهرها و روستاها فعال است که بیش از ۴۱ هزار نفر عضو خواهر و برادر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید روحانی در گفت‌وگو با خبرنگاران، درباره طرح‌های اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تابستان اظهار داشت: بالغ‌بر 330 کانون فرهنگی و هنری در سطح استان قم اعم از شهرها و روستاها فعال است که بیش از 41 هزار نفر عضو خواهر و برادر است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم بابیان اینکه برنامه‌های کانون شامل مقاطع سنی نونهالان و نوجوانان و جوانان می‌شود، افزود: برنامه‌های کانون در شاخه‌های مختلفی ازجمله آموزش‌ها و مهارت‌ها، فرهنگی و هنری، تفریحات سالم و برنامه‌های جمعی و ارتباطی فعال است.

روحانی بابیان اینکه در سطح استان قم بیش از 1600 حلقه معرفتی در سطح استان قم داریم که شامل احکام و معارف می‌شود، افزود: کلاس‌های قرآنی شامل روخوانی و روان‌خوانی و مفاهیم قرآن است همچنین برنامه‌ای تحت عنوان "خانه‌های بهشتی" یا آموزش والدین در سطح استان برای والدین اعضای کانون‌ها داریم که به‌صورت مرتب در طول سال تحصیلی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان قم جلسه‌ای بنام "پرسمان جوان" را داریم، گفت: در این جلسه از اساتید مجرب و متخصص استان استفاده می‌شود و در آن نیازهای جوانان بررسی و پاسخ داده می‌شود در کنار آن کلاس‌های فنی، هنری و مهارتی در رشته‌های مختلف برای جوانان و نوجوانان برنامه‌ریزی‌شده که در طول سال ویژه خواهران و برادران برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به برنامه‌های حوزه فرهنگی و هنری گفت: این برنامه‌ها شامل دیدار با خانواده‌های شهدا و زیارت گلزار شهدای سراسر استان قم و نماز یاوران می‌شود در کنار آن برنامه‌های نشریه و سرود را نیز در برمی‌گیرد.

روحانی با اشاره به برگزاری جشنواره سرود در دهه کرامت گفت: این جشنواره با حضور گروه‌های سرود کانون‌های مساجد استان برگزار می‌شود در کنار آن مسابقات جشنواره قرآنی مدهامتان، جشنواره فرهنگی ورزشی محلات استان قم همزمان با ایام دهه کرامت انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه تفریحات سالم علاوه بر هماهنگی‌هایی که با  10 استخر قم انجام‌شده برنامه‌های دیگر مانند اردوهای یک‌روزه، دو روزه و اردوی راهیان غرب سراسر کشور برنامه‌ریزی‌شده است همچنین بالغ‌بر 150 کانون فرهنگی هنری در اردوی مشهد مقدس شرکت می‌کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها