خبرهای داغ:
خواهرزاده شهید صارمی، گفت: ایمان و قلم تنها سلاح شهید صارمی بود که مظلومیت مردم ستمدیده، زجرکشیده و بی دفاع افغانستان، به ویژه مردم مزار شریف و جنایت گروه ضد بشری و متحجرطالبان را به طورصریح در جهان منتشر کرد.
کد خبر: ۸۷۲۲۳۷۲
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸

  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ازقم،خرداد ماه سال 1347 بود که در یکی از روستاهای بروجرد، در خانواده ای مذهبی، کودکی متولد شد که نامش را محمود نهادند، همان کسی که سال ها بعد او را شهید محمود صارمی خواندند...


وی همزمان با تحصیل به دلیل علاقه ای که به ورزش کاراته داشت، در این رشته فعالیت خود را آغاز نمود و در فاصله کوتاهی با گذراندن دوره های مختلف در این رشته موفق به کسب کمربند مشکی و کارت مربی گری در این حرفه شد.


صارمی در سال 67 در کنکور سراسری رشته علوم انسانی دانشگاه تهران پذیرفته شد و دوران تحصیلات دانشگاهی خود را به طور جدی با موفقیت و در سخت ترین شرایط زندگی با کارکردن جهت امرار معاش و تامین هزینه های تحصیلی طی کرد..


محمود صارمی در زمان دانشجویی بنا به وظیفه و احساس مسئولیت از طریق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، به جبهه های کردستان، حلبچه و جنوب خرمشهر اعزام و 14 ماه در این جبهه ها در کنار سایر رزمندگان از میهن اسلامی دفاع کرد..


سرانجام در سال 1371 با داشتن دانشنامه کارشناسی به استخدام سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی درآمد و به عنوان کارشناس متون خبری فعالیت خود را آغاز کرد..


شهید صارمی با پشتکار فراوان در حین اشتغال در خبرگزاری تحصیلات خود را در دوره کارشناسی ادامه و در سال 1374، موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه شهید بهشتی شد.


سپس در دی ماه سال 1375 به عنوان مسئول نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی راهی کابل افغانستان شد...


زمانیکه 26 دی، افغانستان درگیر جنگهای داخلی بود، شهید صارمی در این سرزمین پر آشوب، به اسارت درآمد و حتی شهادت را برحسب وظیفه و رسالت خبرنگاری به جان خرید.


به مناسبت سالگرد شهادت این عزیز خاطراتی ارزشمند از سیما حجازی مسئول روابط عمومی و خبرنگار حوزه مقاومت بسیج حضرت نرجس(س)، ناحیه امام حسن مجتبی (ع) عنوان شده است.


حجازی ابراز داشت: وقتی خانواده شهید صارمی از خبر اسارت فرزندشان مطلع شدند در منزلشان مراسم زیارت عاشورا بر پا کردند، وی افزود من در منزل شهیدصارمی به منظور شرکت در مراسم حضور پیدا کردم. تمام همسایه ها، عموم مردم و بسیجیان آمده بودند تا برای رهایی محمود صارمی از چنگال طالبان دست به دعا بردارند. .


حجازی ادامه داد: خواهرزاده شهید صارمی که از دوستان دوران دبستانم بود، می گفت؛ دایی من حدود 20 روز قبل از سقوط مزارشریف و قبل از اینکه به اسارت درآید و به شهادت برسد، در افغانستان دچار بیماری آپاندیس شد که با مشکلات فراوان و تلاش و پیگیری دوستانش به مدت 5 ساعت شبانه، تحت نظر دکتر قرار گرفت و سپس با توجه به وضعیت نامناسبی که داشت در محیطی کاملا غیربهداشتی با فقدان امکانات و بدون وجود نور کافی تحت عمل جراحی قرار گرفت.


خواهرزاده شهید صارمی افزود: پس از دو روز از این جراحی به ایران اعزام شد و با وجود اینکه دوران استراحت خود را در تهران طی کرد، پس از به اوج رسیدن جنگ افغانستان برحسب تکلیف از طریق خبرگزاری ایرنا با توجه به احساس مسئولیت شرعی و حرفه ای کار خبرنگاری و رسالتی که داشت مجددا در تاریخ 14 مرداد ماه سال 77 به کشور افغانستان و محل کارش در مزارشریف اعزام و 3 روز بعد، پس از رساندن خبر سقوط مزارشریف، قتل عام مردان، زنان و کودکان بیگناه به ایران و سراسرجهان، توسط طالبان اسیر و به مقام بلند شهادت رسید.


وی تصریح کرد: هنگامی که پیکر گلوله باران شهید صارمی را به زادگاهش بروجرد آوردند، مردم قدرشناس و همیشه در صحنه این شهر و سایر مسئولین کشوری و لشگری در مراسم تشییع آن شهید بزرگوار به طور باشکوهی حضور پیدا کردند؛ به گونه ای که تمام خیابان مملو از جمعیت بود. بعد از خواندن نماز بر پیکر مطهر شهید اهل قلم، در گلزار شهدای شهرستان بروجرد، در جوارمرجع عالیقدرآیت الله العظمی علی احمد نجفی بروجردی و دانشمند فرزانه محمد ابراهیم نجفی بروجردی آرام گرفت.


خواهرزاده شهید صارمی خاطرنشان کرد: شهید صارمی، تنها سلاحش ایمان و قلمش بود که مظلومیت مردم ستمدیده، زجرکشیده وبی دفاع افغانستان، به ویژه مردم مزار شریف و جنایت گروه ضد بشری و متحجرطالبان را به طورصریح در جهان منتشر کرد.


روحش شاد و راهش پر رهرو باد


ارسال نظرات
پر بیننده ها