همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت دهمین جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم در میناب آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۷۲۲۳۷۵
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرنگار مهر، ابوذر مهدی نخعی فرماندار ویژه میناب صبح پنجشنبه در آئین آغاز به کار این جشنواره با تقدیر از تلاش های صورت گرفته طی ۱۰ سال برپایی جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم در میناب، گام برداشتن در مسیر ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) را ارزش دانست و افزود:مردم روستای کردر رضوی در سطح ملی از جایگاه ویژه ای در حوزه فرهنگی قرار دارند.

نخعی با اشاره به ابعاد مختلف جشنواره آسمان هشتم، اظهار داشت:اهالی روستای کردر با همت و نیت خالص فعل توانستن را به خوبی صرف کرده و منطقه را به عنوان الگویی مناسب در سطح کشور معرفی کرده اند.

فرماندار ویژه میناب درک معارف اهل بیت(ع) و امام زمان(عج) را در گرو درک امام رضا(ع) به عنوان عالم اهل بیت(ع) دانست و گفت:همه ما باید تلاش کنیم از چشمه جوشان رضوی سیراب شویم.

بخشدار بخش بندزرک نیز در این مراسم با بیان این که دهه کرامت بهترین فرصت برای ترویج و نشر فرهنگ منور رضوی است، افزود:جای بسی خوشحالی است که یک روستا در هرمزگان توانسته به عنوان مرکز بزرگ نشر فرهنگ رضوی در کشور مطرح شود.

علی مهرانی گفت:مردم روستای کردر رضوی در زمینه اشاعه و گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی مرتبط با سیره‌ی ائمه اطهار به ویژه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بسیار مفید عمل کرده اند.

دبیر اجرایی دهمین جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم هم با بیان این که جشنواره دهم متفات تر از سال های گذشته برگزار می شود، گفت:دهمین جشنواره آسمان هشتم در سه بخش ورزشی، فرهنگی و هنری و برنامه های ویژه برگزاری می شود.

ابراهیم ذاکری افزود:همت بلند و اندیشه آسمانی مردم به ویژه قشر جوان روستای کردر موجب شد یک هزار و ۳۰۷نفر به صورت مستقیم در دهمین جشنواره آسمان هشتم شرکت کنند. شرکت کنندگان در دو بخش خواهر و بردار و در ۱۶ رشته با یکدیگر رقابت می کنند.

ذاکری با بیان این که شرکت در بخش های مختلف دهمین جشنواره آسمان هشتم با رشد ۳۰ درصدی مواجه بوده است، از برگزاری همایش ۵۰۰ نفری دختران همزمان با روز دختر و میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و همایش رضوی با حضور گسترده و اقشار مختلف مردم را به عنوان برنامه های ویژه دهه کرامت و دهمین جشنواره آسمان هشتم در میناب نام برد.

این فعال فرهنگی برگزاری ۱۰ سال پیاپی جشنواره آسمان هشتم را مرهون همت و پای کاربودن مردم روستای کردر دانست و اظهار داشت:تداوم و ارتقا این حرکت ارزشمند نیازمند حمایت و همراهی مسئولان و مجموعه هایی نظیر وزارت فرهنگ و ارشاد و وزارت کشور است.

جشنواره فرهنگی هنری و ورزشی آسمان هشتم از سلسله برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است که هر ساله در دهه کرامت و همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه‌(ع) و با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی در میناب آغاز و تا میلاد حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) ادامه دارد.

ارسال نظرات