رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل خبر داد:
راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد و نیمه تعطیل، یکی از اهداف اصلی دولت برای سالجاری و به منظور رونق تولید در کشور است که در رابطه با این موضوع نیز، تا به امروز 249 واحد تولیدی اردبیل برای دریافت تسهیلات حمایتی به بانک‌های عامل معرفی شدند.
کد خبر: ۸۷۲۲۴۰۶
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سیدحامد عاملی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اردبیل که در سالن شهیدباهنر استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد و نیمه تعطیل، یکی از اهداف اصلی دولت برای سالجاری و به منظور رونق تولید در کشور است که در رابطه با این موضوع نیز، تا به امروز 249 واحد تولیدی اردبیل برای دریافت تسهیلات حمایتی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی گفت: نکته قابل توجه در رابطه با معرفی این طرح‌ها به بانک‌های عامل این است که تا پایان شهریورماه سالجاری اعطای تسهیلات به این طرح‌ها باید تعیین تکلیف شود تا واحدهای راکد و نیمه تعطیل فعالیت خود را شروع کرده و در چرخه اقتصاد کشور برای سالجاری تأثیرگذار باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: امیدواریم که بانک‌های عامل استان اردبیل برای پرداخت تسهیلات به این واحدهای تولیدی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند چرا که شاهد شروع به کار این واحدها و نیر رونق چرخه تولید و کاهش مشکلات اشتغال در استان اردبیل باشیم.

عاملی تصریح کرد: مشکلاتی در رابطه با این طرح وجود دارد ولی در بعضی استان‌های به واحدهایی که نیازمند اعتبار کمتر از یک میلیارد تومان هستند، صورت‌های مالی حسابرسی شده واحدهای تولیدی مد نظر قرار نمی‌گیرد که تمامی این اقدامات در راستای کمک به واحدهای تولیدی غیرفعال است چرا که حمایت از تولید و راه‌اندازی واحدهای کوچک و متوسط تولیدی از جمله اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی است.

وی بیان کرد: در سال گذشته حدود 51 جلسه ستاد تسهیل برگزارشده که 72 درصد مصوبات ستاد تسهیل در استان اردبیل اجرایی و 28 درصد انجام‌نشده است که امسال نیز تا به امروز 17 جلسه ستاد تسهیل داشتیم که مشکلات 149 واحد تولیدی در اردبیل مطرح‌شده است.

ارسال نظرات