خبرهای داغ:
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی:

تشکیل حوزه علمیه و انتشار معارف به واسطه حرم حضرت معصومه(س) است

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: به واسطه حرم حضرت معصومه(س)، حوزه علمیه‌ای در قم تشکیل شده و از این حوزه علمیه معارف اسلام به سراسر عالم منتشر می‌شود.
کد خبر: ۸۷۲۲۴۸۴
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶
تشکیل حوزه علمیه و انتشار معارف به واسطه حرم حضرت معصومه(س) است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام محمد مهدی نادری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت معصومه(س) اظهار کرد: در مقام و عظمت حضرت معصومه(س) همین کافی است که امامان معصوم از جمله امام صادق(ع)، امام رضا(ع) و امام جواد(ع) فرمودند اگر کسی این بانوی بزرگوار را با معرفت زیارت کند، بهشت بر او واجب می‌شود. این سخن نشان‌دهنده این است که شخصیت این بانوی بزرگوار بسیار والا و ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت معصومه(س) تنها امامزاده‌ای است که زیارت مخصوص از سوی امام معصوم برای ایشان ذکر شده، این مسئله جایگاه حضرت را بین ائمه اطهار(ع) مشخص می‌کند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) با وجود عمر کوتاه به عنوان اسوه و الگوی مهم عالم اسلام برای بانوان و مردان هستند، گفت: چنین فردی با آنکه عمر چندانی نداشتند ولی به اندازه‌ای اوج و مقام پیدا کردند که به عنوان الگو و اسوه برای مسلمانان تلقی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: به واسطه حرم حضرت معصومه(س)، حوزه علمیه‌ای در قم تشکیل شده و از این حوزه علمیه معارف اسلام به سراسر عالم منتشر می‌شود.

نادری با اشاره برکات حوزه علمیه گفت: در این حوزه علمیه فردی مانند امام خمینی(ره) تربیت می‌شوند و انقلابی ایجاد می‌کنند که آثار انقلاب ایشان در دنیا مشاهده می‌شود، شیخ زکزاکی یکی از آثار انقلاب امام خمینی(ره) است.

وی به جایگاه زیارت حضرت معصومه(س) اشاره کرد و افزود:‌ آیت‌الله مرعشی نجفی نذر کردند عملی انجام دهند و نتیجه عمل این باشد که مزار حضرت فاطمه(س) را به او نشان دهند که در خواب گفته شد «علیک بکریم اهل بیت(س)» که بیانگر این است که هر عظمت و برکتی از بارگاه حضرت فاطمه(س) می‌خواهید در مزار و حرم حضرت معصومه(س) وجود دارد.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی یادآور شد: لقب معصومه از سوی امام رضا(ع) به ایشان داده شده است و مقام شفاعت نیز برای حضرت در روایات ذکر شده است.
ارسال نظرات