خبرگزاری بسیج : مسئول کانون فرهنگیان ناحیه چهار سپاه ولایت تبریز در نشست روشنگری مربیان صالحین(خواهران) این کانون گفت: برای اینکه حدود الهی در جامعه اسلامی اجرا شوند تشکیل حکومت اسلامی امری ضروری است.
کد خبر: ۸۷۲۲۵۰۰
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، قاسم همتی افزود: علاوه بر دلایل نقلی که این امر را لازم و ضروری می سازد اغلب جامعه شناسان نیز تشکیل حکومت را برای اداره جامعه امری اساسی و بنیادی می شمارند.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) در این خصوص ادامه داد: امام راحل بارها بر اهمیت و وجوب این امر صحه گذاشتند و منکرین آن را منكران ضرورت اجرای احكام اسلامی و جامعیت و جاودانگی دین مبین اسلام بیان کردند.

همتی تاکید کرد: در اسلام برخی احکام و حدود الهی همچون وجوب جهاد، امر به معروف و نهی از منكر، همكاری در اقامه تقوا در جامعه، فتوا دادن، قضاوت و داوری عادلانه بین مردم، اجرای حدود و تعزیرات و ... که همه این موارد از ضروریات شریعت و از بزرگ ترین و مهم ترین اهدافی است كه خداوند به سبب آن، پیامبران را مبعوث كرده است.

وی بیان داشت: حال اگر حکومت اسلامی نباشد اجرای این حدود تعطیل خواهد شدو ترك این امور موجب ازبین رفتن دین و نبوت خواهد بود بنابراین فتنه و آشوب، سراسر جامعه را در بر می گیرد، گمراهی رواج می یابد، جهل و نادانی گسترش پیدا می كند، شهرها رو به نابودی رفته و مردم هلاك می شوند.

ارسال نظرات