نخستین واحد تولیدی گیاه دارویی آلوئه‎ورا در جوین، با حضور فرمانده سپاه، نماینده ولی فقیه در سپاه و رئیس اداره تعاون و رفاه شهرستان، به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۷۲۲۵۱۳
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مسئول بسیج سازندگی جوین در در مراسم افتتاح این طرح اظهار داشت: اگرچه امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده است، اما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اوایل انقلاب، در زمینه اقتصاد مقاومتی پیشگام بوده است.
 
وی افزود: بسیج سازندگی ناحیه مقاومت سپاه جوین در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، هر سال نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی طرح های اقتصاد مقاومتی به بسیجیان پرداخت می کند.
 
وی تصریح کرد: سال گذشته با اجرای ۶۰ طرح در عرصه اقتصاد مقاومتی ،بیش از ۱۲۰ نفر از بسیجیان شهرستان ، به صورت مستقیم مشغول به کار شده اند.
 
مسئول بسیج سازندگی جوین با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است، گفت: اقتصاد مقاومتی می تواند در زمینه اشتغال زایی و گره گشایی از مشکلات اقتصادی کشور راهگشا بوده و مسئولان نیز باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.
 
وی در ادامه به طرح مورد بهره برداری اشاره کرد و افزود: سال گذشته  ۲۰۰میلیون ریال تسهیلات از منابع اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی برای توسعه این طرح پرداخت شده است
مسئول بسیج سازندگی جوین در پایان گفت: آلوئه ورا یکی از گیاهان دارویی است که در صنایع بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد و درحال حاضر برای اولین بار در شهرستان جوین توسط بسیجی جوینی، علی کاظمی خواه کشت شده است.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه جوین نیز در ادامه این مراسم، گفت: طرح کشت داروی گیاهی آلو ئه‌ورا توسط یکی از خانواده های شهدای این شهرستان به انجام رسیده است.
 
سرگرد ناصری موحد افزود: همانگونه که خانواده های شهدا در دوان دفاع مقدس و در جبهه مقاومت اسلامی پیشگام عرصه دفاع بودند هم اکنون در عرصه فعالیت های بسیج سازندگی با محوریت اقتصاد مقاومتی نیز پیش گام هستند

ارسال نظرات
پر بیننده ها