فرماندار کوهدشت:

اجرای سد معشوره برای کوهدشت از نان شب واجب تر است

فرماندار کوهدشت گفت:یکی از راه های تغییر در وضعیت اقتصادی مردم تبدیل اراضی دیم به آبی می باشد که آن هم تنها از طریق اجرای سد معشوره ممکن می شود.
کد خبر: ۸۷۲۲۵۳۱
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان،فردی بیرانوند در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان کوهدشت که با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور و سردار کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان برگزار شد گفت:این شهرستان دارای 180 هزار نفر جمعیت و 4 بخش است و دارای دومین جمعیت جوان کشور است.
وی با بیان اینکه نرخ بیکاری کوهدشت در استان لرستان بالاتر از بقیه شهرستان هاست  افزود: کوهدشت دارای 235 روستا می باشد که شغل اکثر مردم کشاورزی و دامداری است . 
فرماندار کوهدشت افزود:در بخش کشاورزی دارای بیش از 148 هزار هکتار اراضی مرغوب و دارای بهترین جنس خاک می باشیم و این در حالی است که فقط 10 درصد از این مزارع آبی می باشد .
فردی بیرانوند گفت : این در حالی است که دو رودخانه بزرگ سیمره و کشکان در شرق و غرب کوهدشت عبور می کنند   
وی با بیان اینکه به نظر می رسداجرای سد معشوره  از نان شب برای مردم واجب تر است، تصریح کرد : یکی از راه های تغییر در وضعیت اقتصادی مردم تبدیل اراضی دیم به آبی می باشد که آن هم از طریق اجرای سد معشوره ممکن می شود. فردی بیرانوند بیان داشت :  شهرستان کوهدشت فاقد شهرک صنعتی است ، از 22 واحد صنعتی موجود در ناحیه صنعتی کوهدشت فقط یک کارخانه کوچک کنسرو ماهی فعال می باشد .
وی خاطر نشان کرد :  شهرستان قابلیت های زیادی از جمله :کشت زعفران ، پرورش قارچ ، پرورش مرغ و بوقلمون محلی ، باغات پسته ،  پرورش  ماهی ، صنعت گردشگری ، پرورش گاو و گوساله ، توسعه باغات بویژه باغات انار ، دامپروری و زنبور داری دارد که با راه اندازی آنها وضعیت اقتصادی مردم دگرگون می شود .    
فرماندار کوهدشت افزود : شهرستان دارای 3400 هکتار باغ انار می باشد که سالانه 35 تا 40 هزار تن انار تولید می کنند و  50 تا 60 درصد آن به صورت میوه قابل استفاده است و مابقی بعنوان میوه های  درجه 2 و 3 باید فراوری شود . 
ارسال نظرات