رییس کمیسیون فرهنگی مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی استانها :
عدم رسیدگی به ایرادات گرفته شده از سوی شوراهای اسلامی در پیش نویس قانون ششم توسعه به سطوح مختلف اجتماعی جامعه آسیب خواهد زد.
کد خبر: ۸۷۲۲۶۱۱
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رییس کمیسیون فرهنگی مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی استانها در حاشیه برگزاری اجلاس مشترک مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی استانها و شهرهای مراکز استانها گفت: عدم رسیدگی به ایرادات گرفته شده از سوی شوراهای اسلامی در پیش نویس قانون ششم توسعه به سطوح مختلف اجتماعی جامعه آسیب خواهد زد.

رضا امینی با بیان اینکه اصل توجه به شوراها با 20 سال تاخیر بعد از انقلاب اسلامی آغاز شد، افزود: امسال هفدهمین سال فعالیت شوراها در کشور است.

وی با اشاره به عدم توجه دولتها به نقش موثر شوراها اظهارداشت: متاسفانه هر ساله و در هر دوره از به روی کار آمون حاکمیتها اختیارات شوراها به تدریج کاهش یافته و از طرفی در این مدت شاهد افزایش وظایف هزینه بر در شهرداریها بوده ایم.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی اجلاس مشترک مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی استانها و شهرهای مراکز استانها تصریح کرد: تنظیم برخی از لوایح و پیش نویسها سبب کاهش اختیارات نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی می شود که این موضوع به منزله کاهش نظارت مردم در فعالیتهای مسولان است.

وی اقدام تنظیم کنندگان لوایح و پیش نویس هایی نظیر برنامه ششم توسعه به ویژه گنجاندن ماده 4 را ناشی از سیاست زدگی دانست و افزود: عدم رسیدگی به ایرادات گرفته شده از سوی شوراهای اسلامی در پیش نویس قانون ششم توسعه به سطوح مختلف اجتماعی جامعه آسیب خواهد زد.

امینی تنظیم این لایحه و مورد موافقت قرار گرفتن آن از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را تضعیف اعتماد مردم نسبت به حاکمیتها اعلام کرد و گفت: دولتها با تنظیم چنین لوایحی به دنبال محدود کردن منابع شهرداری هستند که لغو حمایتهای دولتی در حوزه مدیریت شهری نمونه بارز این صحبتها است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی استانها تنظیم لایحه مدیریت شهری و پیش نویس قانون ششم توسعه را در راستای تنزل جایگاه شوراهای اسلامی دانست.

گفتنی است، اجلاس مشترک مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی استانها و شهرهای مراکز استانها ماده یک پیش نویس قانون برنامه ششم توسعه را که در حال حاضر به ماده 4 تغییر یافته است را مغایر توسعه مناطق شهری و ارایه خدمات به مردم دانست.

ارسال نظرات