نامه سرگشاده ای بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان به رئیس جمهور در انتخاب استاندار آینده زنجان:
باتوجه به وجود کارخانه ها و معادن بسیار، استان زنجان که باید یک استان صنعتی باشد؛ اما متاسفانه شاهد آن هستیم که روز به روز در سایه بی تدبیری مسئولین منصوب جنابعالی، این صنایع دچار افول می شود.
کد خبر: ۸۷۲۲۶۴۲
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، در نامه سرگشاده ای بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان به رئیس جمهور در انتخاب استاندار آینده زنجان آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

با توجه به انتصاب جناب آقای جمشید انصاری استاندار سابق زنجان به سمت معاونت رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور،لازم دیدیم به عنوان بزرگترین مجموعه دانشجویی استان زنجان پیرامون مشکلات استان و مطالبات مردم از دولت و به تبع آن استاندار آینده، نکاتی خدمتتان عرض نماییم:

۱-مشکل بیکاری جوانان در استان زنجان بیداد می کند و عملا اکثر فارغ التحصیلان دانشگاه ها امیدی به اینده شغلی ندارند که لازم است دولت محترم چاره ای جدی برای حل این مشکل بیندیشد.

۲-باتوجه به وجود کارخانه ها و معادن بسیار، استان زنجان که باید یک استان صنعتی باشد؛ اما متاسفانه شاهد آن هستیم که روز به روز در سایه بی تدبیری مسئولین منصوب جنابعالی، این صنایع دچار افول می شود.

این افول از صنایع کوچک گرفته که در آنها رکود حرف اول و آخر را می زند تا کارخانه های بزرگ استان مانند کارخانه فولاد زرین آباد که نزدیک به دو سال است تعطیل است یا کارخانه بزرگ و با اهمیت ایران ترانسفو که در سایه غفلت مسئولین، هر روز با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند تا جایی که تمام کارگران و کادر اداری اش دست به اعتصاب زدند, وجود دارد.

یا کارخانه ملی سرب و روی که چند سال است بلاتکلیف مانده و مسئولین دولتی هم ظاهرا دغدغه ای راجع به آن ندارند یا افسانه پتروشیمی زنجان که هنوز در وعده و وعید ها مانده یا معدن انگوران که خبرهای ناخوشایندی از رانت و رشوه از آن به گوش می رسد یا تعدیل ۲۷۰۰نفر نیروی کار از کارگران کارخانجات این استان که خود بر وخامت وضع افزوده است یا صنایع دستی این استان که در غفلت مسئولین به فراموشی سپرده شده یا پروژه های نیمه کاره که کم کم باید به موزه تبدیل گردد یا……

مشکلات اقتصادی,عمرانی و صنعتی این استان به قدری زیاد است که نمی توان در چند بند از این نامه کاملا آن را تشریح کرد و در این چند سال که از عمر دولت تدبیر که میگذرد، اقدامات قابل ذکری من باب رفع این مشکلات مشاهده نشده است.

۳-مسئله ای که خود جنابعالی در اولین سفر استانی خود به استان زنجان در مهرماه ۱۳۹۳ مطرح نمودید و وعده و قول اجرایی شدن آن را به مردم شریف زنجان دادید، تبدیل کردن زنجان به منطقه ویژه اقتصادی بود که متاسفانه تا به همین لحظه که این نامه نگارش می شود، این وعده فقط در مرحله حرف باقی مانده و بعد از گذشت تقریبا دو سال، این مسئله همچنان مورد غفلت و یا کارشکنی مسئولان استان قرار گرفته و هیچ خبری از اجرایی شدن آن نیست.

نکاتی که خدمتتان عرضه شد مشکلات بزرگ و اساسی هستند که زندگی بسیاری از مردم شریف این استان را تحت تاثیر قرار داده اند و متاسفانه اقدامات صحیحی از طرف دولت و مسئولینی که توسط شما انتخاب شده اند یا انجام نگرفته است یا اگر مسئولین تلاشی هم کرده اند تاثیر چندانی بر حل مشکل نداشته و قابل ذکر نبوده است. این فقط چند مشکل از مشکلات معیشت و اقتصاد مردم بود.

لذا از شما درخواست داریم در انتخاب استاندار آینده زنجان نهایت دقت و امتنان را به خرج داده و فردی را انتخاب نمایید که به دنبال تحقق آرمان های اصیل انقلاب اسلامی باشد و ورای جهت گیری های سیاسی و هوای نفس به مردم این استان که نجیبانه و صبورانه این نابسامانی را در این سه سال تحمل نموده اند، صادقانه خدمت نماید ومرحمی باشد بر الام مردم شریف و شهید پرور خطه غواصان دریا دل و شهر شور و شعور حسینی .

ومن الله التوفیق

بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان

ارسال نظرات