نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: افزایش بهره‌وری، توسعه صادرات، کاهش هزینه‌ها در امور مختلف ضمن حفظ کیفیت خدمات، تعهد و مسئولیت‌پذیری از مهمترین اصولی است که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید مدنظر قرار گیرد.
کد خبر: ۸۷۲۲۶۵۹
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک با اشاره به لزوم الگوگیری از سیره ائمه معصوم(ع) گفت: اسلام بدون اهل بیت معنا ندارد اسلام ما اسلام ناب محمدی است نه برگرفته از داعش و دشمنان، عصمت اهل بیت(ع) و علم لدنی و ولایی آنان باید الگوی ما باشد.

وی افزود: ائمه(ع) در فراز و نشیب‌هایی که در طول تاریخ زندگی‌شان وجود داشته جزو مطهرترین و عالی‌ترین درجه تقوی بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: به یمن برکن وجود حضرت معصومه(س) قم پناهگاه مستضعفین و تکیه‌گاه مسلمانان راستین، گوهر تقوا و فضیلت و کانون فرهنگ فقاهت است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به اینکه قبور مطهر بیشتر ائمه معصوم(ع) در مکه و مدینه است گفت: باوجود اینکه بیشتر ائمه(ع) در مکه و مدینه مدفون هستند ولی چراغ هدایت این بزرگواران خاموش است چراکه زیر چکمه‌های گروه‌های تکفیری قرار دارند، آل‌سعود و وهابیت حرم ائمه بقیع و دیگر ائمه را تخریب می‌کند و با این اقدامشان با اعتقادات مردم مبارزه می‌کنند.

وی افزود: حوزه و مدارس و دانشگاه‌ها بایستی در زمینه تقویت معنویت تلاش کنند، حضرت امام راحل اسلام را احیاء کرد امروز هم وظیفه مبارزه با جلادان، دشمنان، بی‌بندباری و شبکه‌های مجازی غیراخلاقی است که باید به جد با آن‌ها برخورد شود و در این زمینه طلبه‌ها بایستی تلاش کرده و به وظیفه خود در این بخش عمل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت گفت: اینکه کشور زیر خیمه امام رضا(ع) و خواهر بزرگوار آن حضرت فاطمه معصومه(س) است افتخار بزرگی است، تلاش شود جشن‌های این دهه با عظمت و شکوه بیشتری برگزار شود.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به جشنواره بین‌لمللی امام رضا(ع) گفت: جشن بین‌المللی امام رضا(ع) فرصتی برای امام شناسی و معرفی ولایت است که برگزاری این جشن‌ برای کشور بعد اقتصادی نیز به همراه دارد.

وی داشتن انگیزه و ایمان را مایه حیات هر جامعه‌ای دانست و افزود: جامعه بدون ایمان و انگیزه مرده است افتخارمان شهادت در راه خدا و حرکت در مسیر الهی است.

دختران کانون امامت و ولایت

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تربیت دختران را سرمایه بزرگ کشور دانست و گفت: بایستی نسبت به دختران قدرشناس باشیم دختران کانون ولایت، امامت و عشق به اسلام هستند که اگر به درستی تربیت شوند سرمایه بزرگی در تربیت نسل آینده خواهند بود اگرچه دختر و پسر فرقی ندارد و هر دو کانون امامت و ولایت هستند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به نشست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در خمین و سخنان مقام معظم رهبری درباره نماز جمعه گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند نمازجمعه قرارگاه فرهنگی است و امامام جمعه فرمانده این قرارگاه، این نشست برمبنای ستاد سیاستگذاری ائمه جمعه و اعضاء این ستاد بزرگزار شد یعنی همان کسانی که در برافراشته شدن این خیمه نقش‌آفرین هستند.

وی افزود: همه نهادها بایستی ندای مقام معظم رهبری را لبیک گفته و در پاسداشت ارزش‌های اخلاقی، دینی، سیاسی، اقتصادمقاومتی، فرهنگ عفاف و حجاب و تقوا نقش‌آفرین باشند.

صنایع تعطیل شده بایستی حمایت شوند

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به جلسات متعدد ستاد راهبردی اقتصادمقاومتی گفت: آنچه در برگزاری این جلسات مورد توجه است اینکه بانک‌ها، بیمه و دستگاه‌های خدمات‌رسان با واحدهای نیمه تعطیل همکاری بایستی داشته باشند تا بتوانیم به نتیجه برسیم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: یک‌صد واحد تولیدی به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند ولی بانک‌ها همکاری لازم را تا به امروز نداشته‌اند سال در حال تمام شدن است و اگر به این منوال پیش برویم به نتیجه نخواهیم رسید.

وی افزود: قرار بود در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید 7500 واحد تولیدی راه‌اندازی شود که از این تعداد واحد تولیدی 1640 واحد در استان بود ولی هنوز محقق نشده و تلاش همه را برای تحقق می‌طلبد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: دولت قول داده به رشد 5 درصدی اقتصادی دست پیدا کند، استان ظرفیت خوبی در بخش صادرات دارد نباید چشم به بیگانگان داشته باشیم.

کاروان ورزشی اعزامی به المپیک از نظر اخلاقی مایه عرت کشور شوند

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی رفع مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی، افزایش تولید داخل، حمایت از تولید ملی، افزایش راندمان نیروی انسانی، مبارزه با قاچاق کالا را از مهم‌ترین اقدامات در راستای رشد اقتصادی کشور دانست و گفت: برخی از دستگاه‌ها نیز ممکن است تخلفاتی را مرتکب شوند که دستگاه‌های نظارتی موظف به برخورد با آنان هستند.

وی با اشاره به حضور ورزشکاران ایرانی در مسابقات المپیک گفت: اعزام کاروان‌های ورزشی به این مسابقات برای کشور هزینه‌هایی را به دنبال دارد که ورزشکاران هم باید تلاش کنند برای کشور افتخارآفرین باشند و از نظر اخلاقی مایه عزت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در پایان سخنان خود ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار گفت: استان مرکزی 16 خبرنگار و عکاس شهید دارد که وظیفه شرعی خبرنگاران امروز نیز تحلیل درست و اطلاع رسانی صحیح به جامعه است به طوری که سلامت، تقوا و حرمت انسان‌ها نیز حفظ شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات