مدیر کل حج و زیارت لرستان:

هزینه اعزام زائرین لرستان به عتبات عالیات 20 درصد از کل کشور کمتر است

مدیر کل حج و زیارت لرستان گفت: هزینه اعزام زائرین لرستان به عتبات عالیات 20 درصد از کل کشور کمتر است.
کد خبر: ۸۷۲۲۶۶۰
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد خسروی جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر اظهار کرد: استان لرستان به عنوان اولین استان کشور دارای ظرفیت اعزام مستقل و هتل مجزا در عتبات عالیات است و هم استانی های خودمان به زائرین خدمت ارائه می کنند ضمن اینکه هزینه اعزام زائرین استان 20 درصد نسبت به دیگر نقاط کشور کمتر است.
وی با بیان اینکه از فردا ثبت نام مشتاقان زیارت اربعین از طریق سایت سماح آغاز می شود، افزود: 100 روز تا اربعین فرصت داریم و با این حال اقدامات خوبی برای ایجاد تسهیل در زائرین اربعین حسینی استان فراهم شده است.
مدیر کل حج و زیارت لرستان گفت: 37 دفتر زیارتی در استان لرستان و 17 دفتر نیزدر خرم آباد به زائرین عتبات عالیات خدمات ارائه می کنند.
خسروی تصریح کرد: یکی از افتخارات خادمین امام حسین (ع) در دفاتر زیارتی استان صدور 17 هزار ویزا برای زائرین مراسم اربعین حسینی در سال گذشته بوده است.
وی با بیان اینکه لرستان از استانهای شاخص در وفاداری به ولایت، اهل بیت(ع) و مشتاق بودن برای زیارت امام حسین (ع) است.خاطرنشان کرد: با همت نماینده ولی فقیه در استان لرستان، استاندار و مسئولان استانی، استان لرستان سال گذشته به عنوان بهترین استان ارائه کننده خدمات به زائرین اربعین حسینی معرفی شد.
مدیر کل حج و زیارت لرستان گفت: با توجه به شریط منطقه و با توجه به پیروزی های رزمندگان اسلام شامل نیروهای فاطمیون و علویون چه در عراق و سوریه امسال نیز ضرورت ایجاب می کند که عاشقان امام حسین(ع) نماش عظیمی را در مراسم اربعین حسینی رقم بزنند.
خسروی اضافه کرد: سال گذشته به دنبال برگزاری مراسم پیاده روی اربعین بزرگترین اجتماع جهان به ثبت رسید و البته دو میلیون از زائرین سال گذشته ایرانی بودند و با توجه به اینکه شرایط امنیتی نیز مهیا شده بود برای هیچ زائری مشکلی پیش نیامد.
وی به مانع تراشی آل سعود برای جلوگیری از اعزام زائرین کشور به حج اشاره کرد و افزود: عربستان با کارشکنی های آل سعود خبیث مانع حضور زائران کشورمان در حج امسال شد.
مدیر کل حج و زیارت لرستان با بیان اینکه ممانعت آل سعود از اعزام زائرین کشورمان به حج با استناد به آیات قرآن از قتل نیز بدتر عنوان شده است،گفت: آل سعود نه تنها به دلیل بی کفایتی و ناکارآمدی موجب به خاک و خون کشیدن هفت هزار نفر از زائران بیت الله الحرام در سال گذشته شد؛ بلکه امروز شاهد کودک کشی و قتل و عام مردم یمن توسط این کشور هستیم.
مدیر کل حج و زیارت لرستان با اشاره به اینکه 462 نفر از هفت هزار نفر زائری که سال گذشته در حج قتل و عام شدند ایرانی و 33 نفراز آنها اهل لرستان بودند گفت: قتل و عام زائرین حج در سال گذشته عدم توجه، عدم مهمان نوازی و عدم برنامه ریزی دولت سعودی برای مهمانان خداوند را نشان داد.
خسروی تصریح کرد: با وجود وقوع حادثه دردناک برای زائرین حج اما سازمان حج و زیارت امسال نیز تلاش کرد تا با دو پیش شرط حفظ عزت و کرامت و امنیت زائرین ایرانی حج انجام شود اما دولت خبیث آل سعود با مانع تراشی اجازه اعزام را ندادند.
وی افزود: آل سعود اعلام کردند که برای اعزام زائرین کشورمان به حج ایران حق کنسولی ندارد یعنی اگر برای یکی از زائرین کشورمان اتفاقی بیفتد دیگر حق پیگیری نداریم و دیگر اینکه کشورمان حق استفاده از پرچم را ندارد به این نیز معنایش این است که هیچ تعهدی در قبال زائرین ما وجود ندارد.
مدیر کل حج و زیارت لرستان گفت: قطعا اگر زائرین کشورمان در حج حضور یابند فلسفه اسلام را سوای از قومیت و ملیت برای حجاج دیگر کشورها بیان می کنند و این به ضرر آل سعود است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار