در گفت‌وگوی «بسیج» با مفتح بررسی شد

هوشیاری مجلس دهم در برابر یک بدعت خطرناک

مفتح گفت: مهمترین عامل رد کلیات لایحه اصلاح قانون بودجه 95 موضوع تسعیر نرخ ارز بود که می توانست یک بدعت جدید در اقتصاد کشور ایجاد نماید.
کد خبر: ۸۷۲۲۷۶۸
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷

محمد مهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به رد کلیات لایحه دولت برای اصلاح قانون بودجه سال 95 در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: وقتی کلیات یک لایحه در کمیسیون تخصصی رد می شود عملا آن لایحه منتفی است مگر اینکه دوباره خود نمایندگان در آن خصوص مساله ای داشته باشند و یا اینکه دولت دوباره درخواست بدهد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین عامل رد کلیات این لایحه موضوع تسعیر نرخ ارز بود که می توانست یک بدعت جدید در اقتصاد کشور ایجاد نماید افزود: البته موضوعات دیگری مانند هدفمند سازی یارانه ها و نرخ بنزین نیز در این لایحه محل بحث بود اما علت اصلی رد کلیات این لایحه همان داستان تسعیر نرخ ارز بود.

مفتح با اذعان به اینکه این لایحه می توانست منجر به تضعیف ارزش پول ملی کشور شود و استقراض دولت از سیستم بانکی نیز در نهایت افزایش یابد،‌ گفت: در کمیسیون نیز رای گیری در این خصوص با ورقه انجام شد تا دقت کار بالا برود و در نهایت این لایحه رای نیاورد و به نظر نیز بعید است دولت دوباره بخواهد آن را مطرح کند.

ارسال نظرات