رئیس ناحیه بسیج دانشجویی سپاه کردستان گفت: بسیج دانشجویی امروز پرچمدار اصلی جنبش دانشجویی در ایران است و نمی‌تواند نسبت به دشمنی‌های امروز با انقلاب بی‌تفاوت باشد.
کد خبر: ۸۷۲۲۷۷۹
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از، علی محمدپناه در افتتاحیه دوره طرح ولایت استانی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، اظهار داشت: دوره طرح ولایت در چهار سطح معرفتی، عقیدتی، بصیرتی و سیاسی تا 19 مرداد ماه جاری و در دانشگاه فرهنگیان سنندج برگزار می‌شود.

به گفته رئیس ناحیه بسیج دانشجویی سپاه بیت‌المقدس کردستان، در این دوره از حضور اساتیدی استفاده می‌شود که حداقل سال‌های زیادی را با دانشگاه و دانشجویان بوده‌اند و به دغدغه‌های این حوزه آشنایی کامل دارند.

محمدپناه افزود: این دوره کلاسی و به صورت کنفرانس‌محور، استادمحور و دانشجومحور برگزار شده و در پایان آزمونی از آنها گرفته شده و گواهینامه پایان دوره صادر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: محورهای کلاسی این دوره‌ها متناسب با آسیب‌ها و تهدیدات استانی در نظر گرفته شده است و دانشجویان کردستانی در این دوره نسبت به این موضوعات در سطح دانشگاه‌ها و استان‌ها و به خصوص تهدید قومی و مذهبی که گاهی با آن مواجه هستیم، آشنا می‌شوند.

محمدپناه تصریح کرد: رسیدن به یک افق چشم‌انداز از آینده دانشگاه‌ها هدف برگزاری این دوره است و آنچه که امروز در محیط پیرامونی کشور ما می‌گذرد و در داخل کشور وجود دارد و آن چیزی که دغدغه‌مندان انقلاب اسلامی با آن مواجه هستند، در دوره‌های طرح ولایت به آنها پرداخته می‌شود.

رئیس ناحیه بسیج دانشجویی سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: در این دوره‌ها می‌خواهیم ببینیم بعد از 37 سال، دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی وجود دارد یا نه، و اینکه آیا دانشگاه‌های ما توانسته‌اند در طول این مدت نیروهایی را در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند.

وی یادآوری کرد: اگر امروز بیداری اسلامی اتفاق افتاده و کشورها با الگوگیری از انقلاب اسلامی، انقلاب می‌کنند، آیا دانشگاهی نیز در کشورمان وجود دارد که این کشورها بخواهند از آن برای تاسیس یک دانشگاه که بتواند نیازمندی‌های آنان را در سطح بین‌الملل برآورده سازد، الگو بگیرند.

محمدپناه افزود: امام راحل دانشگاه را کارخانه انسان‌سازی عنوان کردند و باید ببینیم که دانشگاه‌های ما چقدر در زمینه انسان‌سازی یا همان نیروهای در طراز انقلاب موفق بوده‌اند.

وی گفت: بسیج دانشجویی به عنوان پرچمدار اصلی جنبش دانشجویی در ایران نمی‌تواند نسبت به دشمنی‌های امروز با انقلاب، نارسائی‌های موجود در کشور، برخی مدیریت‌های ناکارآمد و در مقابل عده‌ای از افراد که آنچنانی از حقوق بیت‌المال برای نفع شخصی، حزبی و گروهی استفاده می‌کنند، بی‌تفاوت باشد.

محمدپناه در پایان تصریح کرد: بصیرت دانشجویان بسیجی در سطح استان کردستان و نقاط کشور اینجاست که گوش به فرمان ولایت و تا آخرین قطره خون در راه دفاع از آرمان‌های کشور ایستاده است.

ارسال نظرات