کارآفرینی:

یک باغدار اصلاندوزی در مسیر اقتصاد مقاومتی با اشتغالزایی برای 25 نفر

یک کارآفرین اهل روستای بران اصلاندوز در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی توانست در عرصه باغداری برای 25 جوان هم روستایی اش اشتغالزایی کند.
کد خبر: ۸۷۲۲۸۸۲
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، اقتصاد مقاومتی یک از رویکردهای مورد تاکید مقام معظم رهبری است که شرایط امروز کشور به آن نیاز جدی دارد. رهبر معظم انقلاب بارها بر اجرای اقتصاد مقاومتی در مقابل نفوذ اقتصادی تأکید داشته و همواره اظهار داشته‌اند ملت ایران بایستی در هر شرایطی با تکیه‌بر توانایی‌های خود اقتصاد کشور را حتی در شرایط تحریم اداره کند، بطوری که ایشان سال ۹۵ را به عنوان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری کردند.

بدون شک مردمی کردن اقتصاد یعنی استفاده از ظرفیت‌های خود مردم برای ایجاد اشتغال، یکی از اولویت های بسیج در بحث اقتصاد مقاومتی است که بسیج سازندگی در این راستا از طرح‌های مرتبط با اقتصاد مقاومتی حمایت کرده و با همکاری بانک عامل، به مجریان این طرح‌ها تسهیلات ارائه می کند.

"عبداله قسمتی" رزمنده و جانباز هشت سال دفاع مقدس و بسیجی کارآفرین اهل روستای بران علیا از توابع شهر اصلاندوز به فعالیت در عرصه اقتصادی مشغول است و اکنون کار خود را در باغداری ادامه می دهد و برای 25 نفر از اهالی بصورت فصلی اشتغال زایی کرده است.

وی در گفت و گو با خبرنگار ارس تبار گفت: ایجاد این گونه کار‌ها در روستا‌ها می‌تواند به یک جوان روستایی ایجاد اشتغال کند و همچنین توسعه این کار‌ها در روستا‌ها می‌تواند در اقتصاد کشور موثر واقع شود.

این فعال اقتصاد مقاومتی در ادامه با بیان اینکه بدلیل کمبود آب کشاورزی در روستا از روش آبیاری قطره ای و مدرن استفاده کرده ام می گوید:برای افزایش تعداد نهال شلیل و خرید وسایل آبیاری تسهيلات 10 ميليون تومانی از بسيج سازندگی سپاه ناحيه عشایری اصلاندوز دريافت كردم.

قسمتی در ادامه با اشاره به نقش بسیج در موفقیتش گفت:بجز باغبانی در زمينه كشاورزی فعاليت کرده و با این شغل ها امرار معاش می کنم.

وی همچنین با اشاره به فروش محصول میوه شلیل، میزان درآمد سالانه را حدود 40 میلیون تومان عنوان کرد و گفت:از حدود یک و نیم هکتار میوه شلیل هر ساله 20 تن میوه برداشت می کنم.


قسمتی در پایان به جوانان توصیه کرد،با توجه به اينكه رهبر معظم انقلاب امسال را سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل نامگذاری كردند فرصتی فراهم كنند تا روی پای خود بايستند تا ضمن حفظ استقلال خود به توليد مملكتی كه متعلق به خودشان است كمكی كرده باشند تا هيچ وقت نيازمند بيگانگان نباشيم.

سازمان بسیج سازندگی در راستای ترویج و توسعه طرح های اقتصاد مقاومتی با هدف کاهش و از بین بردن وابستگی اقتصاد و مردمی کردن آن، اقدام به پشتیبانی از متقاضیان ایجاد و توسعه طرح های اقتصاد مقاومتی کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار