مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ بیان کرد:

خدمت رسانی به ۱۵۰۰ نفر از ساکنین محله رضویه تهران/ تلاش برای خدمت رسانی به مناطق محروم تهران تا پایان امسال

مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ گفت: به دنبال این هستیم تا خدمات چشم پزشکی را تا پایان سال ۹۵ در محلات محروم مناطق پایین شهر تهران ادامه دهیم.
کد خبر: ۸۷۲۲۸۹۸
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، دکتر نظام الدین طباطبایی، مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان بسیج جامعه پزشکی درباره برپایی درمانگاه تک تخصصی چشم پزشکی شهید مدافع حرم، قدیر سرلک گفت: در هر منطقه 22 گانه شهرداری تهران نواحی وجود دارد که دارای محله‌هایی کم برخوردار و محروم از نظر سطح اقتصادی، اشتغال و امکانات حوزه سلامت هستند.


وی در ادامه افزود: منطقه 15 شهرداری تهران نزدیک به 730 هزار نفر جمعیت دارد که فقط دو بیمارستان وسیع در این منطقه وجود دارد، یکی بیمارستان ارتش و دیگری بیمارستان خیریه است اما مردم بسیاری از محلات در حاشیه این منطقه نمی‌توانند از سیستم‌های بیمارستان دانشگاهی تامین اجتماعی استفاده کنند.


طباطبایی، با بیان اینکه در منطقه 15 شهرک کاروان یا رضویه را انتخاب کردیم که محله‌ای بدون هیچ امکانات کلینیکی و بیمارستانی است، تصریح کرد: قرار شد در مرداد ماه دو فعالیت را در منطقه 15 انجام دهیم که یکی از این درمانگاه‌ها در روز پنچ شنبه ششم مرداد برپا شده و از طریق بیمارستان امام (ره) اعزام کاملی را به شهرک قیام دشت داشتیم که دراین باره جمعیت خاورشهر و قیام دشت را مورد معاینه و خدمت دهی قرار دادیم.


وی در ادامه افزود: تقریبا تمامی تخصص‌ها صبح تا ساعت 15 خدمات رسانی می‌کنند و نزیک به هزار نفر معاینه شدند.


قدیر سرلک شهید محله رضویه است

طباطبایی، با اشاره به اینکه نام این درمانگاه را شهید مدافع حرم، قدیر سرلک گذاشتیم که متعلق به محله رضویه است، بیان کرد: محله رضویه نزدیک به 42 هزار نفر جمعیت دارد که فعالیت چشم پزشکی از تاریخ 13 تا15 مرداد در داخل مدرسه یاسین رضویه در حال اجرا است.


حضور کاروان 50 نفری متخصصان چشم پزشک در محله رضویه

وی ادامه داد: با هماهنگی انجام شده محرومانی از بهزیستی و کمیته امداد همچنین از قسمت‌های مختلف سرای سلامت این محلات و خانواده شهدا به مرکز معرفی شده‌اند و هم‌اکنون یک کاروان 50 نفره از متخصصان چشم پزشکی و اپتومتری حضور دارند.


مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ درباره شیوه ارائه خدمات در درمانگاه شهید سرلک گفت: بیمارانی که به مرکز مراجعه می‌کنند در ابتدا بینایی سنجی می‌شوند و دید چشم این افراد سنجیده می‌شود سپس به قسمت اپتومتری می‌روند، شماره عینک آنان مشخص می‌شود و در نهایت چشم پزشک این افراد را ویزیت می‌کند.


وی تاکید کرد: داروهای چشم پزشکی به شکل رایگان به بیماران ارائه می‌شود و قسمتی را به عنوان ارائه خدمات عینک در این درمانگاه قرار دادیم که عینک رایگان به بیماران داده می‌شود.


تلاش برای خدمت رسانی به 1500 نفر از مردم محله رضویه

طباطبایی، با بیان اینکه قسمت مددکاری در این درمانگاه وجود دارد تا تمامی بیمارانی که نیاز به جراحی و بستری شدن دارند، در بیمارستان فارابی نوبت عمل جراحی دریافت کنند، یادآور شد: امروز پذیرای 500 نفر از مردم منطقه بودیم و به دنبال این هستیم تا به 1500 نفر از مردم منطقه خدمت رسانی کنیم.


وی با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم تا خدمات چشم پزشکی را تا پایان سال در محلات محروم مناطق پایین شهر تهران ادامه دهیم، تصریح کرد: برنامه بعدی ما در منطقه 16 شهرداری و شهرک بعثت است همچنین ناحیه بریانک را در منطقه 10 شهرداری در شهریور ماه مدنظر داریم که به شکل درمانگاهی با چند تخصص به مردم خدمت رسانی کنیم.


شناسایی 50 خانواده نیازمند در محله نظریه منطقه 15


طباطبایی، تاکید کرد: در کنار این فعالیت در محله نظریه 50 خانواده نیازمند را نیز شناسایی کردیم تا برای دریافت سبد کالا و تهیه جهیزیه خانواده‌ها اقدام کنیم.


مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ در پایان خاطر نشان کرد: در حوزه خدمت رسانی در بیمارستان صحرایی قصر قند در استان سیستان و بلوچستان اعضای تیم ما اعزام شدند و به خدمت رسانی پرداختند.



ارسال نظرات