عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بزک کردن دشمن که در واقع خالی کردن قلب های مردم از کینه آمریکا است، از سوی برخی رسانه ها دنبال می شود.
کد خبر: ۸۷۲۲۹۴۷
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷

به گزارش بسیج رسانه زنجان، محمدحسین صفار هرندی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار و اختتامیه جشنواره ابوذر استان زنجان با تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز خبرنگار اظهار داشت:استان زنجان نامور و نامدار است و افتخار بزرگی را بر پیشانی خود ثبت کرده  چرا که باشکوهترین سوگواره عاشورایی و بلندترین مرثیه های سپهر در این استان جلوه گری می کند و پژواک آن عالم محبین اهل ولایت را در بر می گیرد.

وی سهم رسانه را در این معرفی از استان زنجان مهم ارزیابی کرد و گفت: رسانه محل تجلی همه مسائل است و می تواند همه اتفاق های جامعه را پوشش دهد که این جایگاه بسیار معتبر است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: حریم رسانه باید پاسداشته شود و برای این پاسداشت بسیج شده و از همه امکانات و ظرفیت ها استفاده شود.

صفار هرندی خاطرنشان کرد: باید بسیج رسانه را از نظر معنوی شناخت و همه فعالان عرصه های فکری، معنوی و نظری باید پای این رسانه بیایند.

وی افزود: 17 مرداد در معنای واقعی روز تلخی بوده است که جان جمعی از عزیزترین فرزندان این آب و خاک  قربانی جهل عناصر شرور و دارای تعصب های شیطانی شد و به مسلخ کشانده شدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، شهدا را خون نگاران دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: روز خبرنگار فرصت مناسبی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و مجاهدان فی سبیل الله است.

صفار هرندی گفت: کاری که خبرنگاری به نیابت از جامعه خبرنگاری در آن روز در محیط آشفته و آلوده برای مشخص شدن مرزهای حق و باطل بود باید کار کارستانی انجام می شد که خون شهید صارمی مثل خون آرش کمانگیر بود که رفت و مرز تعیین شد.

وی با اشاره به اینکه برای پاسداشت این اتفاق باید گونه ای عمل کرد که وقتی به آن نقطه طلایی نگاه می کنیم میزان انحراف ما از آن بسیار کم باشد، خاطرنشان کرد: ریشه اصلی خبر و پیام خبررسانی از جناب خداوند متعال است که این افراد را به عنوان نبی می شناسیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: منشا خبر خداوند متعال است و به همین دلیل باید خبر پاک و درست بوده و با ظن و گمان به جامعه ارائه نشود.

صفار هرندی افزود: مردم به واسطه خبرهای ما باید مسیر هدایت را پیدا کرده و آگاهی لازم را کسب کنند.

وی تصریح کرد: خبری که از سوی پیامبر گرامی اسلام به مردم ارائه می شود، خداوند متعال مهر تایید بر آن می زند و واقعیت را بیان می کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: اگر برای افزودن جاذبه های کاری مجبور به آب بستن به خبر شدیم، بدانیم که از خبرنگار اصیل عالم هستی فاصله گرفته ایم.

صفارهرندی گفت: در دستگاه خبرنگاری پیامبران هوای نفس مداخله ای نداشته و مخاطب عامه مردم هستند.

وی با اشاره به عملکرد برخی رسانه های کشور، گفت: در یمن مردم مظلوم قربانی حماقت های سعودی ها به نیابت از آمریکا می شوند و برخی رسانه های کشور اصلا به این موضوع توجه نمی کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه واقعه بلژیک و پاریس برای برخی رسانه ها مهم تر از کشتار مردمی بی دفاع یمن و سوریه است، گفت: برخی رسانه ها بر اساس مصلحت خود اقدام می کنند.

صفار هرندی گفت: برخی افراد در جامعه آرش های ملی خود را لگد کوب می کند اما برای کشته شدگان خارجی شمع روشن می کنند.

وی افزود: معیارهای دوگونه علیه منافع ملی که ظهور و بروز پیدا می کند باید رسانه ها شفاف سازی کرده و اجازه ندهند این معیارها گسترش یابد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: خبرهایی که منشا سالم داشته و پیک آن  تایید شده از سوی خداوند متعال است کار خبر درست تر انجام شده است.

صفار هرندی خاطرنشان کرد: جلوگیری از انباشت کینه ها و بزک کردن دشمن موجب می شود تا قلب مردم از کینه نسبت به آمریکا خالی شود که متاسفانه برخی رسانه ها به این موضوع دامن می زنند.

وی یادآور شد: القای مذاکره با خارج برای به دست آوردن جایگاهی در نظام بین الملل القای غلطی است که برخی رسانه ها به آن دامن می زنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: آمریکا و ایادی آن همواره با توطئه خلع سلاح کردن به دنبال نفوذ در کشورهای مختلف هستند.

صفار هرندی گفت: خلع سلاح مقدمه ای برای جنگ است که باید در چنین  شرایطی منتظر جنگ نابرابر بود.

انتهای پیام


ارسال نظرات