فرمانده پایگاه عترت ناحیه امام حسین(ع) کرج گفت: در حال حاظر 119 حافظ قرآن کریم در این پایگاه فعالیت دارند و بقیه افراد در کرج و شهرهای دیگر ساکن هستند و به تدریس قرآن به روشی که در این پایگاه آموخته اند مشغول هستند.
کد خبر: ۸۷۲۲۹۴۸
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج؛ فریده مهرانی فرمانده پایگاه عترت ناحیه امام حسین(ع) در گفت و گوی اختصاصی با بسیج گفت: این پایگاه از سال 80 تاسیس شده است و تا امسال به عنوان فرمانده پایگاه در جوار بسیجیان فعالیت داشته ام.

وی گفت: سال 76 برای حفظ قرآن به دار القرآن مراجعه کردم و با توجه به پتانسیل هایی که در افرادی که برای حفظ به این مرکز مراجعه می کردند وجود داشت و با همکاری مسئول دار القرآن تصمیم بر آن شد، تا در این مکان پایگاه بسیجی فعالیت داشته باشد تا افرادی که برای یادگیری قرآن به این محل مراجعه می کنند بسیجی شوند و بتوان این پتانسیل قوی را در بسیج حفظ کرد.

فرمانده پایگاه عترت افزود: در حال حاظر 119 حافظ قرآن کریم در این پایگاه فعالیت دارند و بقیه افراد در کرج و شهرهای دیگر ساکن هستند و به تدریس قرآن به روشی که در این پایگاه آموخته اند مشغول هستند.

مهرانی با اشاره به اساتیدی که برای تربیت حافظان در این مکان فعالیت داشته اند اظهار داشت: استادانی که در این 19 سال برای تربیت حافظان قرآن کریم آورده شده اند از جمله دکتر عسگری، دکتر افتخاری که در حال حاظر هردو از مدیران دانشگاه هستند، دکتر برهانی، دکتر عارفی ، خانم خان بابا، خانم ایلیاد همه دارای سطوح تحصیلی بالا و عالی هستند که در این مکان فعالیت داشته اند.

وی گفت: تغییراتی که در زندگی افرادی که در این پایگاه حافظ قرآن شده اند بسیار ملموس بوده است، آنها روش زندگی خود را با توجه به تاکیداتی که در این پایگاه به همسر داری و بچه داری می شود، و سبک زندگی اسلامی که رهبر معظم انقلاب به آن بسیار تاکید دارند، سعی می کنند تمام مشکلاتشان را با کمک گرفتن از آیات قرآن حل کنند.

فرمانده پایگاه عترت با اشاره به تعداد 119 نفر حافظ قرآن کریم در این پایگاه بیان کرد: در حال حاضر 72 حافظ کل قرآن کریم، 6 نفر حافظ 25  جزء، 6 نفر حافظ 20 جزء، 14 نفر حافظ 15 جزء، 10 نفر 10 جزء، 11 نفر 5 جزء، در این پایگاه وجود دارد.

وی در خصوص روش دوره های حفظ قرآن کریم در این پایگاه گفت: دوره های مختلفی برای حفظ قرآن وجود دارد که بستگی به استعداد و مدت زمانی که فرد میتواند برای حفظ قرآن داشته باشد متفاوت است، و دوره ها از یک ساله تا چهارساله متفاوت است و دوره 4 ساله شامل 135 واحد درسی است و بیشتر دروسی که در این 4 سال گذرانده می شود در سطح دانشگاه است که در کنار حفظ قرآن و یادگیری مفاهیم وجود دارد.

مهرانی با اشاره به تحصیلات بالای افرادی که در این پایگاه به حفظ قرآن پرداخته اند افزود: 2 نفر دارای مدرک دکتری، 103نفر لیسانس، 15 نفر فوق لیسانس، 26 نفر فوق دیپلم، 2 پزشک، 3 ماما، و 2 پرستار از حافظان قرآن دراین پایگاه هستند.

فرمانده پایگاه عترت در خصوص فعالیت های قرآنی حافظان در این پایگاه افزود: هر سال حدود 10 کارگاه قرآنی از جمله سوره شناسی، روش تحقیق در این مکان برگزار میشود که سیر کردن در قرآن و پرداختن به موضوعات مختلف و خاص میتوان به این نتیجه رسید که خداوند درباره موضوع مورد تحقیق چه مطلبی را میخواهد بیان کند و روش به این صورت است که یک آیه به عنوان آیه اصلی و آیات قبل و بعد از آن که مربوط به همان آیه هستند مورد تحقیق قرار میگیرند .

وی با اشاره به موضوعات جدید و خاصی که در این پایگاه توسط حافظان قرآن کریم مورد بررسی قرار میگیرد گفت: این تحقیقات در کل کشور نمونه هستند و در بسیاری از موضوعات هنوز کار نشده است، و حافظان قرآن روش زندگی خود را در این تحقیقات پیدا کرده اند و روی زندگی آنها تاثیرات بسیار مثبتی داشته است و کارگاه های بزرگ قرآنی توسط حافظانی که در این پایگاه آموزش دیده اند هر ساله برگزار میشود.

مهرانی گفت: حافظان قرآن کریم که در این پایگاه آموزش دیده اند در حال حاضر در شهر های مختلف با یادگیری روش تدریس شده در اینجا در حد توان کلاس هایی را برپا کرده اند و در حال آموزش به دیگران هستند.

وی در پایان در خصوص هدف از تربیت حافظان در این پایگاه خاطر نشان کرد: هدف ما این است که ان شاء الله زمانی که امام زمان(عج) ظهور کردند و هر کشور و هر نقطه ای در این دنیا امر کردند حافظان قرآن بتوانند برای خدمت به آنجا بروند.

ارسال نظرات