سازمان بسیج رسانه استان قم برگزار کرد

نشست تخصصی اقتصاد مقاومتی با مشارکت سازمان صنعت استان قم

در این نشست ابدالی کارشناس محترم سازمان صنعت و معدن وتجارت به بیان تاریخچه تحریم ها در جهان و راه کارهای برون رفت کشورها از این مقوله پرداخت.
کد خبر: ۸۷۲۲۹۸۵
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷

به گزارش بسیج رسانه  نشست تخصصی اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج رسانه با مشارکت سازمان صنعت و معدن و تجارت استان قم برگزار گردید

به همت سازمان بسیج رسانه این نشست در تاریخ 95/5/5 در ساختمان شهید آیت الله سعیدی برگزار گردید.
در این نشست جناب مهندس ابدالی کارشناس محترم سازمان صنعت و معدن وتجارت به بیان تاریخچه تحریم ها در جهان و راه کارهای برون رفت کشورها از این مقوله پرداخت.
گفتنی است در این جلسه نسبت به ارائه آثار تحریمها و آمار آن از زبان کارشناسان و خبرنگاران اقتصادی ایالات متحده آمریکا پرداخته شد.
مهندس ابدالی به ضرورت ورود بیشتر و موثرتر در فضای مجازی توسط رسانه ها با تولیدات محتوای غنی اقتصاد مقاومتی پرداخت و یکی از دلایل عدم موفقیت کامل در این حوزه را عدم همراهی مناسب و موثرتر رسانه دانست.
در پایان پیشنهاداتی داده شد مبنی بر اینکه باید در سایتهای خبری امکانی پدید آید تا کالاهای ایرانی به طور کامل و واقعی معرفی شود.
یک اقتصاد دان صاحب نظر آمریکایی ضد ایرانی اظهار داشته که تحریمهای ضد ایرانی جوابگو نیست و فرمول کلی عملی شدن تحریم حداکثر تا 4 سال جوابگو میباشد نه بیشتر و بعد از آن سیر نزولی به خود میگیرد به دلیل اینکه کشور تحریم شده در طول مدت تحریم دراز مدت راه ارتباط با کشورهای دیگر را توسعه میدهد و راههای فرار از تحریمها را میاموزد.
اعتماد و استفاده از کالای ایرانی و درخواست جنس با کیفیت عالی از تولید کننده داخلی به همراه مطالبه گری موجب پیشرفت کیفیت کالای ایرانی میشود.ضعف تولید به عوامل متعددی بستگی دارد به عنوان یکی از مهمترین عوامل میتوان به ، به روز نبودن علم تولید اشاره کرد یعنی علم قدیمی تولید کننده در نتیجه به تولید کالای کم کیفیت منجر میشود پس باید نظام آموزشی علم خود را به روز کرده تا تولید کننده کالای با کیفیت بالا تولید کند.

  google-buzztwitterdiggfacebooklinkedin
نظرات بینندگان
نظر شما
نام:ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:
captcha
یادداشت
    مقالات

      ارسال نظرات
      آخرین اخبار