خبرهای داغ:
سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان خبر داد؛
سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان از برگزاري بزرگداشت یکی از چهره های ماندگار سمنان در نخستین روز از شهریور خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۳۰۱۲
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان،‌ امیر هوشنگ باهنر در نخستين نشست هماهنگی برگزاری بزرگداشت علامه ربانی غلامحسین هراتی سمنانی با مدیران فرهنگی اجتماعی استان سمنان كه در سالن کنفرانس آن سازمان برگزار شد، اظهار داشت:‌ با توجه به اینکه تقدیر از مفاخر و مشاهیر هر شهر نشانه دهنده هویت فرهنگی آن شهر است و در دومین نکوداشت عالم ربانی شهرمان علامه غلامحسین هراتی همکاری با سازمان ها و دستگاههای اداری خواهیم داشت .

این نسشت با محوریت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان و با حضور فرزند آن بزرگوار ،مدیر کل امور اجتماعی استانداری سمنان ،مدیر دفتر امام جمعه ،مسئول دفاتر مقام معظم رهبری در دانشگاهها ،رئیس بنیاد نجبگان استان سمنان ،مدیر حوزه هنری سمنان ،مدیر اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان سمنان و معاون فرهنگی آموزش و پرورش سمنان تشکیل شد.

وی در ادامه اظهار داشت : این مراسم باشکوه در عصر یکم شهریور ماه در سالن ئتاتر شهر برگزار خواهد شد و دلیل محوریت شدن این سازمان این است که از سالها قبل سلسله مراسمی برای تجلیل و تقدیر از مفاخر شهرمان در نظر داشته است.

باهنر در خصوص اقدامات در حال اجرا این سازمان بیان کرد: در گذشته نیز اقداماتی ماندگاری برای مفاخر انجام شده و کتاب شاعران شهر اخلاق و مجموعه کتاب عالمان شهر اخلاق بمنظور نکوداشت بزرگمردان و عالمان ، معرفی آنان به نسل جدید و حفظ تحلیفات و آثار بزرگ مفاخر در دستور کار می باشدو مستندی از زندگینامه علامه هراتی در قالب فیلم نیز از سوی بنیاد نخبگان در حال تهیه می باشد.

سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی دردستور جلسه این نشست و فعالیتهای در دستور کار برای برگزاری نکوداشت این عالم زاهد بزرگمرد سمنانی اظهار کرد : با اشاره به اینکه از برنامه های فاخر استانی و شهرستانی می باشد .قطعا حضور کیفی و کمی همه مخاطبین خاص که در حوزه های علمیه ،موسسات قرآنی و گروههای فرهنگی دینی ،اقشار فرهنگی و بازنشستگان و پیشکسوتان باید ارتباط گیری بمنظور استفاده از پتانسیل هرچه بیشتر دستگاهها و گروهها استفاده کنیم.

وی در خصوص گزارش برنامه های یکم شهریور ماه خاطر نشان کرد: در برنامه است بتوانیم در فواصل مختلف از تمامی عالمان استانی و شهرستانی طی همین تقدیر و تجلیل برگزار خواهیم کرد. آقای دکتر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و از مورخ جهان اسلام،با موضوع نقش روحانیون در بیداری اسلامی سخنران و مهمان ویژه می باشند .در ادامه شیخ محمدحسن اختری با موضوع دین مداری علامه هراتی بمدت ده دقیقه ،سید رضا اکرمی با موضوع مرمداری و منش اخلاقی علامه و پرفسور غلامرضا اعوانی نیز با موضوع شخصیت علمی علامه می باشد که هرکدام بمدت ده دقیقه صحبت می کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد : کمیته اجرایی که متشکل از مدیر کل امور اجتماعی استانداری سمنان،اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمنان ،حوزه هنری ،اداره کل اوقاف و امور خیریه ،سازمان تبلیغات اسلامی ،صداوسیما و سازمان فرهنگی اجتماعی می باشد که با برگزاری جلسات ، موظف به اجرای اموربه صورت میدانی و عملیاتی می گردند.

وی با تشکر از شرکت کنندگان این جلسه در این نشست خواستار هرچه بیشتر همکاری عملیاتی و کاربردی آنان درجهت برگزاری هرچه با شکوه تر که در شان و منزلت آن مقام فاخر باشد. لازم بذکر می باشد اولین نکوداشت این بزرگمرد سمنانی را اداره کل فرهنگ و ارشاد شهرستان سمنان در سال 1386 در سالن تأمین اجتماعی برگزار کرده است .


ارسال نظرات
پر بیننده ها