عضو کمیسیون اقتصادی در گفتگو با «بسیج»:

قبح خرید کالای خارجی و قاچاق برای مردم شکسته شده است!

کریمی گفت: کالایی که وارد کشور شود باید از مراجع قانون بگذرد و تعرفه گمرکی داشته باشد. با این کار هم دولت از کنارش سود می برد و هم تکلیف تولید کنندگان ما را مشخض می کند تا برنامه ریزی خودشان را داشته باشند.
کد خبر: ۸۷۲۳۰۴۳
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵

علی اکبر کریمی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج درباره کالاهای قاچاقی که وارد کشور می شود گفت: قاچاق کالا آثار خیلی مخربی در تولید می گذارد. این کالا ها چون گمرکی ندارند عملا قیمت‌های خیلی پایین‌تری داشته و توان رقابت را از تولید کنند ایرانی می گیرد.

وی در خصوص کیفیت بعضی از کالاهای ایرانی در مقایسه با کالای خارجی که نیاز مردم را مرتفع نمی کند بیان کرد: من کلی در این مورد عرض کنم که هر کالایی که وارد کشور شود باید از مراجع قانونی بگذرد و تعرفه گمرکی داشته باشد. با این کار هم دولت از کنارش سود می برد و هم تکلیف تولید کنندگان ما را مشخض می کند تا برنامه ریزی خودشان را داشته باشند.

کریمی با اشاره به سخنان رهبری در خصوص آتش زدن کالا قاچاق گفت: این که رهبری به این صراحت و با این قاطعیت صحبت می کنند بخاطر شکستن قبح این موضوع بود و برای مردم خریدن جنس خارجی عادی شده بود.

ارسال نظرات