شاعر دفاع مقدس در گفتگو با «بسیج»:
حبیب الله رزمجویی گفت: یکی از دلایل نرفتن شاعران و نویسندگان به سمت سوژه ها نبود تغذیه فکری است، متولیان خوب عمل نمی کنند و به این ترتیب تغذیه فکری مورد نیاز شاعر و نویسنده کم می شود.
کد خبر: ۸۷۲۳۰۵۴
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
حبیب الله رزمجویی شاعر دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: در سالهای اخیر نقش کتب ادبیات دفاع مقدس بسیار ضعیف شده و پرداختن به این موضوع کمرنگ شده است.

وی افزود: متولیانی مثل بنیاد شهید و بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس باید بیشتر در این حوزه تلاش کنند، البته فضای فرهنگی جامعه هم در این قضیه تاثیر زیادی دارد.

رزمجویی اظهار داشت: شاید یکی از دلایل مهم در این عرصه بخش ایده آفرینی این موضوع است، اگر دفاع مقدس را یک مجموعه در نظر بگیریم اتفاقات و رشادت ها وشهادت ایده های مختلفی هستند که نویسندگان و شاعران در آثار خود خلق می کنند، ما ایده در دفاع مقدس زیاد داریم ولی خلاقیت ابتکاری برای کشف این ایده ها کمرنگ شده و ادبا به سوژه های ناب نمی پردازند.

شاعر دفاع مقدس تصریح کرد: یکی از دلایل نرفتن شاعران و نویسندگان به سمت سوژه ها نبود تغذیه فکری است، متولیان خوب عمل نمی کنند و به این ترتیب تغذیه فکری مورد نیاز شاعر و نویسنده کم می شود و سراغ ایده های جذاب نمی روند و کار به تکرار می افتد و مخاطب پر ذوق و شوق را از دست می دهیم.

رزمجویی افزود: متولی پشتوانه را به نویسنده ها و شاعران نمی دهد و ایده های جدید را به آنها معرفی نمی کند، مسئولان باید نقش پژوهش را باز کرده ایده ها را کشف کنند تا نویسندگان و شاعران نیز ترغیب شوند.

شاعر دفاع مقدس گفت: خود شاعران و نویسندگان نیز باید اطلاعات پیرامونی خود را از دفاع مقدس بالا ببرند، نسل جوان اطلاع ندارد و با کمبود اطلاعات در این عرصه مواجه است خود متولیان باید اطلاعات را در اختیار نویسندگان قرار دهند.

ارسال نظرات