مازندران میزبان بیش از هزار و 200 امامزاده است/برنامه های دهه کرامت در امامزاده ها برگزار می شود

مازندران با میزبانی از هزار و 222 امامزاده، بقعه متبرکه و بقعه پیامبر رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد و برنامه‌های مناسبتی و ملی بسیاری در ایام مختلف سال در جوار امام‌زادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۲۳۰۹۹
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران مازندران با بیان اینکه باید در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، گام برداشت، ادامه داد: سیاست‌های سازمان اوقاف بقعه‌محور است و بیشتر برنامه‌ها در جوار امام‌زادگان برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام ستار علیزاده اظهار داشت: امام‌زادگان جز بقاع متبرکه هستند که اداره و تولیت آنها بر عهده سازمان اوقاف و امور خیریه است.

وی با بیان اینکه مازندران با میزبانی از هزار و 222 امامزاده، بقعه متبرکه و بقعه پیامبر رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد، افزود: برنامه‌های مناسبتی و ملی بسیاری در ایام مختلف سال در جوار امام‌زادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی یکی از برنامه‌های شاخص اوقاف را اجرای مناسب برنامه‌های دهه کرامت در استان دانست و گفت: دهه کرامت با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و با جشن میلاد امام رضا (ع) به پایان می‌رسد که در این راستا برنامه‌ها و همایش‌های مختلفی در سطح استان مازندران برگزار می‌شود.

علیزاده یکی از برنامه‌های شاخص سازمان اوقاف در در دهه کرامت را برگزاری همایش تکریم و بزرگداشت امام‌زادگان دانست و گفت: همایش بزرگداشت امامزادگان در ایام دهه کرامت در 21 امام‌زاده و بقعه متبرکه مازندران برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: همایش استانی بزرگداشت امام‌زادگان مازندران دوشنبه هفته‌جاری با سخنرانی امام جمعه بهشهر در جوار امام‌زاده یوسف (ع) این شهرستان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تجلیل از مدیران، هیئت امنا و خادمین برتر بقاع متبرکه و امام‌زادگان استان را از اهداف و برنامه‌های همایش تکریم امام‌زادگان در بهشهر دانست و گفت: نمایشگاه دستاوردهای اوقاف و نمایشگاه پروژه‌های عمرانی امام‌زادگان استان در حاشیه همایش بزرگداشت امام‌زادگان برپا می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها