خبرهای داغ:
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

دروغ در اخبار به اعتبار رسانه و خبرنگار لطمه می‌زند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:‌ خبرنگار به هیچ عنوان نباید حرفی را که احتمال می‌دهد دروغ باشد نقل کند، چراکه اگر دروغ در اخبار شایع شود، اعتبار رسانه و خبرنگار از بین می‌رود.
کد خبر: ۸۷۲۳۱۱۱
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
دروغ در اخبار به اعتبار رسانه و خبرنگار لطمه می‌زند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله محسن فقیهی ضمن تبریک فرارسیدن روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگار موفق شخصی است که دارای شاخصه‌هایی بوده و اگر بتواند این شاخصه‌ها و ویژگی‌ها را در خود تجلی دهد، مطمئناً می‌تواند برای جامعه و نظام سودمند باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: مهم‌ترین خصوصیت خبرنگار، صداقت و امانت‌داری او در ارائه پیام است، چراکه خبرنگار نباید خبر را به صورت ناقص ابلاغ کند.

این استاد حوزه با اشاره به معنای صداقت در فعالیت خبری، ابراز کرد: خبرنگار به هیچ عنوان نباید حرفی را که احتمال می‌دهد دروغ باشد نقل کند، چراکه اگر دروغ در اخبار شایع شود، اعتبار رسانه و خبرنگار از بین می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: ‌خصوصیت دوم، اسلامی بودن اخبار است؛ به این معنا آن چیزی که منتشر می‌کنند، سبب تقویت، حفظ و امنیت روانی و آبروی کشور شود.

فقیهی تصریح کرد: خبرنگار موفق کسی است که دارای روحیه انقلابی بوده و حقایقی را که به نفع جامعه است نقل کند؛ اما به بهانه حق بودن، آبروی کسی را نریزد.
ارسال نظرات