پروژه آب شیرین کن بندرعباس در انتظار دریافت تسهیلات

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با بیان اینکه پروژه آب شیرین کن بندرعباس اولویت اول این شرکت است، گفت: مشکل اصلی در اجرای این پرژه تامین منابع مالی آن است.
کد خبر: ۸۷۲۳۱۵۰
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از ایرنا امین قصمی شنبه درگفت وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: هم اکنون این پروژه 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مجموع سرمایه گذاری آن 240 میلیون دلار است.

وی افزود: در صورت تامین 150 میلیون دلار آن (مبلغ مصوب) از طریق صندوق توسعه ملی، 80-70 درصد این پروژه تامین مالی خواهد شد.

این مقام مسئول بیان داشت: در حال رایزنی با صندوق توسعه ملی و بانک عامل صنعت و معدن و تجارت برای دریافت تسهیلات هستیم .

قصمی تاکید کرد: در صورت تامین مالی، با تحویل پکیج آب شیرین کن از کشور اتریش تا پایان شهریور ماه امسال، بخشی ازمرحله اول این پروژه با ظرفیت 20 هزار متر مکعب در شبانه روز تا شهریور ماه سال آینده (1396) وارد مدار می شود.

مدیرعامل آبفای هرمزگان خاطرنشان کرد: این شرکت تنها مسئول توزیع آب شرب است و طبق قوانین وزارت نیرو اجازه ورود به تامین و تولید منابع آبی را ندارد اما به دلیل کاهش و محدودیت منابع، ناگزیر با احداث آب شیرین کن به بخش تامین آب نیز ورود کرده و با جدیت در حال پیگیری و تسریع در اجرای آن است.

18 سال خشکسالی و کم آبی در هرمزگان موجب خشک شدن 365حلقه چاه آب آشامیدنی، 18دهنه چشمه و قنات ، 100 حلقه چاه و کاهش آب 135حلقه چاه بین30 تا 70 درصد شده است.

از 74 دشت موجود در هرمزگان تمامی آنها دارای بیلان منفی هستند و 38 دشت ممنوعه بوده و مابقی دشت ها نیز شور است.

برای رفع مشکل کم آبی بندرعباس پروژه های مختلفی تعیین شده که از جمله مهمترین آن پروژه آب شیرینکن100هزار مترمکعبی این شهر است که تیرماه سال 91 کلنگ احداث آن به زمین خورده است.

مدیرعامل سابق شرکت آب و فاضلاب هرمزگان سال گذشته اعلام کرده بود: قرار است که مرحله اول پروژه آب شیرین کن بندرعباس با ظرفیت 20 هزار مترمکعب در شبانه روز ، هفته دولت سال 95 به بهره برداری برسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار